| |
Obsah
- Informace o konání a usnesení Shromáždění
delegátů SBD NH
- Oznámení o celozávodní dovolené
- Směrnice S-206 o funkcionářských odměnách
- Příprava plánu oprav na rok 2007
- Odstávky TUV v létě 2006
- Směrnice družstva řešící výběrová
řízení na dodavatele
- Přehled vybraných cen energií a služeb
v roce 2006
- Přehled čerpání nedělitelného fondu
v roce 2005
- Převody bytů a garáží do vlastnictví
členů - vznik SVJ
- Nabídka stolařských prací
- Žádost o zveřejnění informace finančního
úřadu
1. Informace o konání a usnesení Shromáždění
delegátů SBD NH
25. května
tohoto roku se konalo každoroční shromáždění delegátů našeho bytového
družstva s tímto programem:
1. |
Zahájení |
2. |
Volba
komisí |
3. |
Zpráva
představenstva |
4. |
Zpráva
o výsledcích hospodaření družstva za rok 2005 a návrh na rozdělení
zisku |
5. |
Zpráva
kontrolní komise |
6. |
Zpráva
mandátové komise |
7. |
Schválení
účetní závěrky za rok 2005 a návrhu na rozdělení zisku |
8. |
Úprava
Směrnice S 206 |
9. |
Návrh na zvýšení odměn představenstva
a kontrolní komise |
10. |
Návrh
na zástavu nemovitostí |
11. |
Revize
a úprava Stanov SBD NH
- úprava stanov ve smyslu zvýšení demokratičnosti při svolávání
shromáždění delegátů a zařazování záležitostí na program jednání
shromáždění
- upřesnění povinností a práv družstevníků – vlastníků
jednotek v rámci SBD NH |
12. |
Diskuze |
13. |
Závěr |
Záležitosti, uvedené pod bodem č.
11., byly do programu jednání shromáždění delegátů zařazeny na základě
žádosti pěti delegátů družstva, v souladu s ustanovením odst.
4) čl. 75 platných Stanov SBD NH.
Shromáždění
delegátů přijalo po projednání uvedeného programu následující
usnesení:
a) |
schválilo
roční účetní závěrku za rok 2005 |
b) |
schválilo
převedení zisku vytvořeného v roce 2005 ve výši 396 121,26 Kč
do nedělitelného fondu družstva |
c) |
schválilo
předložený návrh na úpravu směrnice S – 206 o funkcionářských
odměnách |
d) |
schválilo
návrh na zvýšení odměn pro členy představenstva ze stávající částky
2 500 Kč/měs. na 2 900 Kč/měs. a pro členy kontrolní
komise ze stávající částky 2 000 Kč/měs. na 2 300 Kč/měs.
|
e) |
schválilo
návrh na zástavu nemovitostí a to společných částí a bytových
jednotek domů: |
|
-
č. p. 2532, 2533, 2534 v Ostravě-Zábřehu, Volgogradská 15, 17, 19 |
|
-
č.
p. 2529, 2530, 2531 v Ostravě-Zábřehu, Volgogradská 9, 11, 13 |
|
-
č.
p. 937, 938, 939, 940 v Ostravě-Bělském Lese, V. Vlasákové 7, 9, 11,
13 |
|
-
č.
p. 2940 v Ostravě-Zábřehu, Zimmlerova 54 |
|
-
č.
p. 984, 985 v Ostravě-Bělském Lese, B. Václavka 15, 17 |
|
-
č.
p. 1010, 1011 v Ostravě-Porubě, Opavská 7, 9 |
|
-
č.
p. 1005, 1006, 1007, 1008, Ostravě-Bělském Lese, L. Hosáka 21, 23, 25,
27 |
|
-
č.
p. 286, 287 v Ostravě-Výškovicích, Jičínská 21, 23 |
|
-
č.
p. 2973 v Ostravě-Zábřehu, Horymírova 10 |
|
-
č.
p. 2937 v Ostravě-Zábřehu, Zimmlerova 48 |
|
-
č.
p. 2930, 2931, 2932 v Ostravě-Zábřehu, Markova 36, 34, 32 |
|
-
č.
p. 2933, 2934 v Ostravě-Zábřehu, Markova 22, 20 |
|
-
č.
p. 2984, 2985, 2986 v Ostravě-Zábřehu, Písečná 4, 6 a Horymírova
126 |
|
-
č.
p. 2979, 2980, 2981 v Ostravě-Zábřehu, Středoškolská 2, 4, 6 |
|
-
č.
p. 576, 577 v Ostravě-Výškovicích, Výškovická 134, 136 |
|
-
č.
p. 1757 v Ostravě-Porubě, Slavíkova 34 |
|
-
č.
p. 2551, 2552 v Ostravě-Zábřehu, Výškovická 98, 100 |
|
-
č.
p. 2770, 2769, 2768 v Ostravě-Zábřehu, Kotlářova 40, 38, 36 |
|
-
č.
p. 1303 v Ostravě-Hrabůvce, Krestova 34 |
|
-
č.
p. 648, 649, 650, 651 v Ostravě-Výškovicích, Na Výspě 12, 14, 16, 18 |
|
-
č.
p. 628, 629 v Ostravě-Výškovicích, Šeříková 42, 44 |
|
-
č.
p. 2554 v Ostravě-Zábřehu, Výškovická 96 |
Úplné
znění směrnice S – 206 o funkcionářských odměnách po schválené úpravě,
je uvedeno v příspěvku č. 3 tohoto zpravodaje. Zástava nemovitostí se
týká domů, kde nájemci – členové našeho družstva požádali o projednání
zástavy z důvodu požadavku na získání úvěru na komplexní opravu
společných částí daného domu.
2. Oznámení o celozávodní dovolené a
systém odstraňování havarijních poruch
Z důvodu
hospodárného provozu správy družstva bude dne 7. července 2006 (pátek) na
SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení
vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení.
Případné
havarijní závady budou v období od 5. 7. do 10. 7. 2006 řešeny následujícím
způsobem:
- |
opravy
výtahů budou prováděny formou hotovostní služby, kterou je možno
objednat na telefonu se záznamníkem. Číslo tohoto telefonu je 596 740 245,
|
- |
služba
vyprošťování osob trvá nepřetržitě 24 hodin, a to na čísle 602
718 504,
|
- |
havarijní
služba v oborech vodař, elektromontér, topenář, plynař, čištění
odpadů je zajišťována 24 hodin denně firmou COME Elektromontáže
Ostrava s.r.o. na následujících telefonních číslech:
|
|
596
611 155 |
v
pracovní dny v době od 6,30 do 15,30 hod. |
|
602
513 156, 602 513 157 |
nepřetržitě,
včetně sobot, nedělí a svátků |
Havárie
a závady je možno taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem
má číslo 596 740 243 nebo na nepřetržitou službu vrátných na tel.
číslo 596 763 038 nebo 596 763 039.
Děkujeme
za pochopení.
3. Směrnice S-206 o funkcionářských
odměnách
1. |
Členům orgánů družstva přísluší
za výkon jejich funkce následující odměny s tím, že: |
|
a) |
celkový limit pro odborné komise je do výše
8,- Kč na byt a garáž ročně |
|
b) |
celkový limit pro výbory samospráv je ve
výši 30,- Kč na byt a 8,- Kč na garáž příslušného bloku měsíčně. |
|
Celkovou
výši finančních
prostředků určených pro odborné komise stanoví představenstvo.
O výši a výplatě odměny pro jednotlivé členy odborných komisí
rozhodne představenstvo na návrh předsedů odborných komisí. |
2. |
Podmínkou
pro výplatu odměn uvedených v bodě 1 je splnění povinností člena
družstva, účast jednotlivých
členů na nejméně 50 % zasedání těchto orgánů a aktivní přístup
k plnění úkolů. Účast musí být doložena zápisy ze zasedání těchto
orgánů.
|
3. |
Podmínkou
pro výplatu odměn členům samosprávy a předsedovi výboru samosprávy
je dále splnění ustanovení bodu 1 čl. 90 a bodu 2 čl. 95 platných
stanov (tj. konání členské schůze samosprávy nejméně jednou za rok
a konání schůze výboru samosprávy nejméně jednou za tři měsíce a
zaslání příslušných zápisů představenstvu družstva do 21 dnů
ode dne konání příslušné schůze). Výši odměn na návrh předsedy
samosprávy schvaluje výbor samosprávy. |
4. |
O
případném dalším zvýšení odměny výboru samosprávy může
rozhodnout představenstvo družstva, na základě návrhu příslušného
výboru, po zvážení jeho mimořádné aktivity. Pokud je dům rozdělen
na jednotky, které vlastní více než jedna osoba, je zvýšení odměny
pro výbory samosprávy podmíněno souhlasem společenství vlastníků
jednotek. |
5. |
Odměny
uvedené v bodě 1 lze vyplatit v prosinci běžného roku (tj. roku, za
který jsou odměny vypláceny), nejpozději pak do 30.6. následujícího
roku. |
6. |
Při
souběhu jednotlivých nároků na odměny se tyto sčítají. |
7. |
Za
dodržení těchto zásad odpovídá představenstvo. Jejich kontrolu provádí
kontrolní komise. |
8. |
Tato
směrnice nabývá účinnosti od 1. 6. 2006 |
4. Příprava plánu záchovné údržby
bytového fondu pro rok 2007
Jako
každoročně, tak i letos probíhá příprava, případně upřesnění konkrétního
naplnění plánu záchovné péče bytového fondu pro příští rok. Na základě
přijatého plánu pak bude následně upravena tvorba dlouhodobé zálohy na
opravy a údržbu (DZOÚ) společných prostor a DZOÚ bytů. Plán pro
jednotlivá střediska navržený družstvem, konzultovaný s výborem samosprávy
domu by měl být projednán na členské schůzi. V domech, kde již došlo k převedení
byť jedné jednotky do vlastnictví člena družstva - nájemce bytu, musí dojít
ke schvalování plánu oprav také na schůzi společenství vlastníků
jednotek domu. Tam, kde je družstvo většinový vlastník, na schůzkách
společenství vlastníků jednotek hlasuje pro přijetí plánu, který byl
odsouhlasen na členské schůzi samosprávy. Schůzky SVJ (společenství
vlastníků jednotek) proběhnou během měsíců září (garáže) a října
(byty).
V
některých domech již členské schůze s tímto programem proběhly, na mnoha
se připravují. Žádáme Vás tímto o maximální účast na těchto schůzích,
které by měly proběhnout nejpozději do konce srpna letošního roku. Projednání
obsahu plánu oprav v domě za účasti co nejširšího počtu uživatelů bytů
je předpokladem úspěšné realizace.
5. Odstávky TUV v letní sezóně 2006
Poruba:
7.
8. 2006 od 6,00 hod. - 8. 8. 2006 do 24,00 hod.
Sokolovská
1178
7.
8. 2006 od 6,00 hod. - 10. 8. 2006
do 24,00 hod.
Gen. Sochora 1240-1243
Společenství vlastníků - Gen. Sochora, blok 26
Bajkalská 1253/2,4 - 1255/6,8
K. Pokorného 1289 - 1291
1. čs. arm.sboru 1372
K. Pokorného 1365-1367
K.
Pokorného 1396/34, 36, 38
14.
8. 2006 od 6,00 hod. - 18. 8. 2006 do 24,00 hod.
Svojsíkova 1595
Podroužkova 1677
Starý
Zábřeh:
13. 6. 2006 od 6,00 hod. - 14. 6. 2006 do
24,00 hod.
Rottrova 2, 4, 6, 8
Tylova 27, 29, 31, 33, 35, 39, 41
Jugoslávská 25 - 61
Za školou 2, 4, 6, 8, 10
Zábřeh:
2. 8. 2006 od 6,00 hod. - 4. 8. 2006 do 24,00 hod. a
17. 8. 2006 od 6,00 hod. - 20. 8. 2006 do 24,00 hod.
Volgogradská 118, 120, 122
Volgogradská 104, 106, 108
Kotlářova 3, 5, 7
Volgogradská 110, 112
Volgogradská 100, 102
2.
8. 2006 od 6,00 hod. - 20. 8. 2006 do 24,00 hod.
Čujkovova 48
Čujkovova 48A
Čujkovova 50
Čujkovova 50A
Výškovice:
2. 8. 2006 od 6,00 hod. - 20. 8. 2006 do 24,00 hod.
Staňkova 4, 8, 10, 12, 14, 16, 20
Společenství vlastníků – Staňkova 18
Staňkova 11, 15, 19, 23, 25, 27, 29, 31
Staňkova 22, 24, 26, 28, 30, 32
29. dubna 3, 5, 11 - 31
Staňkova 18a, 18b
Výškovická 155
Srbská 17, 19, 5, 7
Jičínská 11, 13, 21, 23
Výškovická 182
Lužická 6 - 12, 5 - 11
Lumírova 9, 11
Lumírova 8, 10, 12, 14, 24, 44, 46, 74 - 82
Výškovická 132, 132a, 134 - 164
Břustkova 23, 25, 27, 29, 31, 33
Břustkova 9, 11, 13, 15, 17
Břustkova 10, 12, 14, 16, 18
Šeříková 9, 11
eříková 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16
Šeříková 15, 17, 38, 40, 34, 36, 42, 44
Na Výspě 6, 8, 4, 2, 3, 5, 7, 12 - 18
Proskovická 27 - 35, 47 - 75
Společenství vlastníků Staňkova 6
Společenství vlastníků Staňkova 13
Společenství vlastníků - Staňkova 17
Společenství vlastníků - Staňkova 21
Ostrava:
9. 7. 2006 od 6,00 hod. - 12. 7. 2006 do 24,00 hod.
Nádražní 60
Nádražní 62
Nádražní
64
6. Směrnice družstva řešící výběrová
řízení na dodavatele
Představenstvo
družstva schválilo pravidla usměrňující výběr dodavatele pro stavební
práce související s opravami bytových domů. Pravidla jsou závazná pro všechny
účastníky výběrových řízení. Realizace a příprava stavebních prací
se řídí obecně platnými právními předpisy (stavební zákon, obchodní zákoník
a pod.)
Představenstvo družstva po schválení směrnice zároveň přijalo rozhodnutí
účinnost a praktické dopady této směrnice vyhodnotit po roce působnosti s
možností přijmout případné změny.
Text
směrnice:
1. Úvod
SBD
NH zajišťuje v souladu se schváleným plánem oprav opravy,
rekonstrukce a revitalizace svého bytového fondu.
Některé z uvedených činností jsou v souladu se Stavebním
zákonem realizovány na základě stavebního řízení a předpokládá
se u nich zpracování projektové dokumentace.
Jedná se například o rozsáhlé opravy a stavební úpravy fasád domů,
zateplení a sanace části nebo celé fasády, kompletní výměnu
oken, opravy a rekonstrukce balkónů, lodžií a teras, generální
opravy střech, generální opravy a výměny vodovodních a kanalizačních
přípojek, rozvodů elektroinstalace, plynoinstalace, zdravotechniky a
rozvodů ústředního topení, generální opravy výtahů a některé
další akce, jejichž hodnota přesáhne bez DPH částku 100 tisíc Kč. |
2. Výběrové řízení
Výrobní
úsek navrhne zadání pro vypracování projektové dokumentace, které
projedná s výborem členské samosprávy a se zástupci vlastníků
bytových jednotek, kteří požádali o účast na výběrovém řízení
na shromáždění vlastníků jednotek daného domu.
|
Výběr
dodavatele akcí uvedených v čl. 1 a v případech, že výbor
samosprávy nebo společenství vlastníků svým usnesením na výběrovém
řízení trvá, bude uskutečněn a realizován pomocí “výběrového
řízení“, které vyhlásí a realizuje družstvo. O vyhlášení výběrového
řízení rozhoduje ředitel družstva na návrh výrobního úseku.
|
O
rozhodnutí, kterým je výběrové řízení vyhlášeno, musí družstvo
informovat příslušný výbor členské samosprávy, vlastníky bytových
jednotek, kteří o účast na výběrovém řízení požádali, představenstvo
a kontrolní komisi. Součástí této informace je:
|
a) |
výzva
k účasti na výběrovém řízení zástupcům samosprávy a vlastníků
bytových jednotek, kteří o účast na výběrovém řízení požádali, |
b) |
návrh
nejméně tří vhodných dodavatelských firem, |
c) |
uvedení
možnosti doporučit pro realizaci dané akce další vhodné dodavatele, |
d) |
stanovení
data pro přijetí odpovědi ze strany výboru samosprávy nebo vlastníků
bytových jednotek.
|
2.1 Zadávací podmínky pro výběrové řízení
Výrobní
úsek zpracuje na základě vyhotoveného projektu pro každé výběrové
řízení „zadávací podmínky“ a doporučí minimálně tři
dodavatelské firmy. Okruh potenciálních dodavatelů je dále rozšířen
o dodavatele, navržené výborem samosprávy a vlastníky bytových
jednotek. Zadávací podmínky (poptávka) musí obsahovat:
|
a) |
vymezení
podrobné specifikace předmětu dodávky, včetně doložení potřebné
dokumentace a výkazu výměr,
|
b) |
specifikaci
požadované technologie, materiálu nebo výrobce materiálu a v odůvodněných
případech informaci o přípustnosti konkrétního počtu dalších
nepovinných srovnatelných variant,
|
c) |
vymezení
budoucího obsahu smlouvy, na kterém vyhlašovatel trvá (lhůta pro
provedení díla, maximální cena díla, apod.),
|
d) |
určení
způsobu podávání návrhů (dále nabídek),
|
e) |
požadavek
na kalkulaci smluvní ceny doloženou položkovým rozpočtem dle výkazu
výměr v členění dle požadavků specifikovaných v zadávacích
podmínkách, |
f) |
specifikaci
platebních podmínek, možné lhůty dodávky, záruční doby, uvedení
referencí případně zkušenosti s prováděním obdobného díla,
dobu platnosti nabídky a případné subdodavatele,
|
g) |
požadavek
na předložení živnostenských listů a koncesí (kvalifikačních osvědčení), |
h) |
lhůtu
pro podání nabídky,
|
i) |
lhůtu
pro vyhodnocení nabídky. |
Družstvo
vede pro účely výběrových řízení databázi dodavatelů, obsahující
jejich základní údaje, akce, které tito dodavatelé realizovali pro
družstvo včetně hodnocení realizace.
|
2.2 Obeslání dodavatelů
Zadávací
podmínky, resp. poptávka, budou zaslány jak subjektům navrženým výrobním
úsekem družstva, tak subjektům navrženým výborem samosprávy a
vlastníky bytových jednotek.
|
2.3 Výběrová komise
Dodavatele
pro příslušnou akci doporučuje „výběrová komise družstva“, tvořená:
|
předseda: |
výrobní
náměstek ředitele družstva
|
členové: |
vedoucí
oddělení zajišťující realizaci zakázky |
|
příslušný
odborný referent daného oddělení |
|
příslušný
referent bytového hospodářství
|
|
zástupci
členské samosprávy |
|
zástupci
vlastníků bytových jednotek |
Jednání
výběrové komise se může rovněž účastnit kterýkoli člen představenstva
a kontrolní komise.
|
Předseda
výběrové komise:
|
a) |
je
zodpovědný za pozvání všech členů na jednání komise,
|
b) |
je
zodpovědný za nakládání se všemi potřebnými podklady a za
vyhotovení „závěrečného protokolu“,
|
c) |
zodpovídá
za předložení neotevřených obálek obsahujících všechny došlé
nabídky. Obálky mohou být otevřeny až po zahájení jednání výběrové
komise.
|
Minimální
hodnotící kritéria při výběru dodavatelů:
|
a) |
cena
dodávaného díla, |
b) |
lhůta
pro dodání díla, |
c) |
záruční
doba a její podmínky, |
d) |
reference
o dodavateli a jím realizovaných stavbách.
|
Do
výběrového řízení nemohou být zahrnuty nabídky dodavatelů, které
neobsahují všechny doklady požadované zadavatelem.
|
2.4 Závěrečný protokol
Závěrečný
protokol musí obsahovat:
|
a) |
datum
a místo konání výběrového řízení,
|
b) |
jména
přítomných členů výběrové komise, |
c) |
předmět
zakázky, |
d) |
seznam
obeslaných dodavatelů, |
e) |
seznam
nabídek došlých na družstvo, |
f) |
vyřazené
nabídky včetně uvedení důvodu pro jejich vyřazení, |
g) |
vyhodnocení
došlých nabídek dle kritérií, uvedených v zadání,
|
h) |
vyjádření
resp. hodnocení došlých nabídek, ze strany jednotlivých členů
komise, |
i) |
závěrečné
doporučení výběrové komise. |
Přílohou
závěrečného protokolu jsou veškeré podklady, které měla výběrová
komise k dispozici. Podklady nemohou být kopírovány ani předávány
třetím osobám. V případě potřeby jsou podklady k nahlédnutí členům příslušných orgánů družstva
a vlastníkům bytových jednotek domu, jehož se výběrové řízení týkalo.
|
2.5 Výběr dodavatele
Rozhodnutí
o dodavateli pro příslušnou akci je na základě doporučení výběrové
komise
v kompetenci ředitele družstva a musí být uvedeno v „zápise z porady
vedení družstva“. V případech, kdy zástupci členské samosprávy
resp. zástupci vlastníků nesouhlasí s doporučením výběrové
komise, předloží ředitel družstva věc k rozhodnutí představenstvu.
|
S rozhodnutím
o dodavateli musí být seznámeni všichni účastníci výběrového řízení.
Účastníci výběrového řízení mají rovněž možnost nahlédnout
do návrhu smlouvy o dílo.
|
3. Výjimky
3.1 |
Vybrat
dodavatele bez výběrového řízení, i když činnost svým obsahem
spadá pod ustanovení čl. 2, může ředitel družstva v případech: |
|
a) |
jedná
se naléhavé potřeby, jde-li o ohrožení životů nebo zdraví lidí,
havárií, přírodní katastrofu nebo hrozí-li škody velkého rozsahu, |
|
b) |
jedná
se o specializované zakázky, jejichž plnění může poskytnout pouze
jediný dodavatel.
|
3.2 |
Tuto
směrnici nelze aplikovat v případě akcí, kdy bude podána žádost
o dotaci ze státních prostředků (např. program podpory na „Vady
panelové výstavby bytových objektů“, „Program státních podpor při
snižování spotřeby paliv a energie v ČR“ a v ostatních případech,
kdy bude povinnost provést výběrové řízení v souladu se zákonem
požadovanými zvláštními předpisy). V těchto případech musí
být provedeno výběrové řízení v souladu s požadavky
poskytovatele dotace, popř. dle platného znění zákona č. 199/1994
Sb., o zadávání veřejných zakázek.
|
Tato
směrnice byla projednána a schválena na zasedání představenstva SBD NH 11. dubna 2006.
7. Přehled vybraných cen energií a služeb
v roce 2006
a) |
Ceny
jednotlivých energií a služeb
platných v roce 2006, které jsou již zahrnuty v zálohových platbách
k 1. 1. 2006: (ceny včetně DPH)
|
druh
energie nebo služby |
jednotka |
cena v Kč |
- elektrická
energie |
MWh |
4396,13 |
|
jistič 3x80A-90A |
stálý měsíční plat |
91,63 |
|
jistič 3x60A |
stálý měsíční plat |
58,31 |
|
jistič 3x41A-50A |
stálý měsíční plat |
46,41 |
|
jistič 3x35A-40A |
stálý měsíční plat |
36,89 |
|
jistič 3x31A-32A |
stálý měsíční plat |
29,75 |
|
jistič 3x21A-25A |
stálý měsíční plat |
22,61 |
|
jistič 3x20A |
stálý měsíční plat |
17,85 |
|
jistič 3x12A-16A |
stálý měsíční plat |
14,28 |
|
jistič 1x15A-25A |
stálý měsíční plat |
9,52 |
V
ceně za elektrickou energii je zahrnuta regulovaná platba za dopravu
elektřiny a platba za silovou energii. |
- tepelná
energie dodávaná Dalkia Ostrava, a.s.: |
|
- byty ÚT |
kW/měs. (hlavní předáv.stanice) |
90,65 |
|
|
kW/měs. (domovní předáv.stanice) |
100,28 |
|
|
GJ |
212,10 |
|
- byty TUV |
GJ (hlavní předáv.stanice) |
319,20 |
|
|
GJ (domovní předáv.stanice) |
212,10 |
|
- nebytový prostor ÚT |
kW/měs. (hlavní předáv.stanice) |
90,65 |
|
|
kW/měs. (domovní předáv.stanice) |
100,28 |
|
|
GJ |
212,10 |
|
- nebyt. prostor TUV |
GJ (hlavní předáv.stanice) |
319,20 |
|
|
GJ (domovní předáv.stanice) |
212,10 |
- tepelná
energie dodávaná Mittal Steel Ostrava a.s.: |
|
- HS 195 |
GJ |
363,30 |
|
- HS 182, 183 |
GJ |
414,75 |
- vodné, stočné
(i pro teplou vodu) |
|
m3 |
43,56 |
- zemní plyn |
|
|
|
do 180 m3 |
m3 |
13,23 |
|
stálý měsíční plat |
37,96 |
8. Přehled čerpání nedělitelného
fondu v roce 2005
Na
základě dotazů delegátů na Shromáždění delegátů konaného dne 25. 5
.2006 uvádíme, pro vaši informaci, přehled čerpání nedělitelného fondu
v roce 2005. Fond je doplňován ze zisku hospodaření podle rozhodnutí
shromáždění delegátů.
V roce 2005 byl realizován
příděl do nedělitelného fondu našeho družstva ve výši 379 103,46 Kč.
V průběhu roku 2005 bylo
celkově čerpáno z nedělitelného fondu družstva 625 713,30 Kč, a to:
a) |
48 054,30
Kč |
- |
úhrada nákladů
na vypracování odborných posudků z důvodu posouzení
vad panelové technologie (dále jen VPT). Celkem bylo v roce uhrazeno 9 posudků pro 13 objektů |
b) |
3 202,00 Kč |
- |
2
slevy z nájmu z důvodu VPT, dle Stanov SBD,čl. 48 |
c) |
68
800,00 Kč |
- |
dotace
na zateplení objektů, které bylo provedeno z titulu VPT.
Týkalo se 2 HS, a to HS 615, 756 |
d) |
505 657,00
Kč |
- |
dotace domům
formou příspěvků na VPT. Celkem 49 HS (130, 182, 183, 191, 192, 193,
194, 227, 228, 271, 274, 301, 305, 306, 322, 433, 434,
435, 436, 502, 503, 504, 509, 523, 527, 539, 540, 562, 576, 619,
621, 629, 649, 654, 655, 660, 663, 667, 672, 678, 689, 692, 750, 758, 771,
772, 823, 832, 871)
|
9. Převody bytů a garáží do
vlastnictví členů - vznik SVJ
V souvislosti
s probíhajícími převody družstevních bytů a garáží do vlastnictví
členů našeho družstva chceme naše členy upozornit
na některé skutečnosti, které s těmito převody souvisí.
Celý
postup při převádění bytů a garáží do vlastnictví členů družstva se
řídí zákonem č. 72/1994 Sb., kterým se upravují některé spoluvlastnické
vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým
prostorům ( zákon o vlastnictví bytů ), ve znění pozdějších změn a
doplňků.
V
souladu s uvedeným zákonem naše družstvo postupně převádí byty a
garáže do vlastnictví našim členům, kteří jsou nájemci dané jednotky a
vyzvali naše družstvo k uzavření smlouvy o převodu vlastnictví k tomuto
bytu nebo garáži. Pro podání uvedené výzvy byla stanovena zákonná lhůta,
která skončila dnem 30. června 1995. Naše družstvo při převádění bytů
a garáží respektuje rozhodnutí členů, týkající se stanovení data pro
uzavření příslušné smlouvy o převodu.
Už
převedením jednoho bytu či garáže do vlastnictví člena družstva – nájemce,
vzniká v daném domě tzv. společenství vlastníků jednotek, které však
nemá právní subjektivitu. Naše bytové družstvo, vykonává v daném
domě funkci správce společných částí domu a je povinno minimálně jednou
v roce svolat shromáždění vlastníků jednotek, na kterém vlastníkům
předkládá zprávu o své činnosti, zejména o finančním hospodaření a o
stavu společných částí domu, jakož i o jiných významných skutečnostech,
které se týkají společných částí domu nebo jeho činností.
V
případě, kdy je do vlastnictví členů družstva převedeno tolik bytů nebo
garáží, že vlastnický podíl našeho družstva na společných částech
daného domu se snížil na méně než jednu čtvrtinu, vzniká v tomto domě
společenství vlastníků bytových jednotek, již jako právnická osoba. Tato
právnická osoba, společenství vlastníků jednotek, vzniká ze zákona, tedy
bez ohledu na rozhodnutí nebo názory vlastníků bytů a garáží nebo našeho
družstva. Zákon o vlastnictví bytů také přesně stanoví práva a
povinnosti takto vzniklého společenství. Pouze toto společenství je oprávněno
vykonávat práva a zavazovat se ve věcech spojených se správou, provozem a
opravami společných částí domu.
Naše družstvo má v případě vzniku takovéhoto společenství povinnost
svolat do 60 dnů shromáždění vlastníků jednotek, které schválí své
vlastní stanovy a zvolí svůj statutární orgán. Tím může být buď výbor
nebo pověřený vlastník. Schůze shromáždění vlastníků jednotek se musí
konat za účasti notáře, který o jejím průběhu sepíše notářský zápis.
Do zvolení orgánů společenství vykonává naše družstvo jako původní
vlastník budovy a správce domu funkci orgánů společenství. Zákon tedy předpokládá,
že společenství vlastníků své orgány v dané lhůtě zvolí a tyto orgány
poté, tak jak jim to ukládá zákon, budou rozhodovat o věcech spojených se
správou domu.Ve většině případů tento statutární orgán uzavře s naším
družstvem smlouvu o správě společných částí domu a naše družstvo dál
plní funkci správce daného domu. V několika případech vlastníci zvolili
svým statutárním orgánem naše družstvo, které tak může za dané společenství
vlastníků jednat přímo.
Vzhledem
k jednoznačně formulovaným ustanovením zákona o vlastnictví bytů není možné
připustit jakékoli pochybnosti nebo diskuzi jak o samotném vzniku společenství
vlastníků jako právnické osoby, tak ani o nutnosti přijmout vlastní
stanovy společenství a zvolit jeho statutární orgán. Pokud by vlastníci
bytů a garáží platná ustanovení zákona o vlastnictví bytů
nerespektovali, vystavují sebe i dům ve kterém bydlí (a jehož se stali
spoluvlastníky) řadě nebezpečí. Ta mohou spočívat v problémech souvisejících
s uzavřením smlouvy o dodávkách tepla nebo vody pro daný dům, s uzavřením
smlouvy na pojištění domu, s nutností vést účetnictví za společenství
nebo placením daně z nemovitosti. Vše se odvíjí od základního zákonného
požadavku, že za právnickou osobu může jednat pouze její statutární orgán
nebo ten, komu statutární orgán udělí plnou moc. V každém případě však
tento statutární orgán musí být ustaven.
10. Nabídka stolařských prací
Vzhledem
k dočasně uvolněné kapacitě družstva v řemesle truhlářství, si Vám
dovolujeme
touto cestou nabídnout k provedení práce stolařského a nábytkářského
charakteru.
V
případě zájmu kontaktujte mistra řemesel pana Maršálka - tel.: 596763034,
mobil: 602724281.
11. Žádost o zveřejnění informace
finančního úřadu
Dojde-li
k bezúplatnému převodu bytů z družstva do vlastnictví, pak je nový
majitel bytu povinen provést následující:
1) |
Podat
na místně příslušném finančním úřadě (dle katastrálního území,
kde se tento byt nachází) zkrácené
daňové přiznání k dani darovací. Daňové přiznání vyplní
podle smlouvy o bezúplatném převodu bytu, kterou obdrží
při převodu od bytového družstva (u spoluvlastnictví např.
manželů musí daňové přiznání podat
oba spoluvlastníci). Tento převod je však od daně darovací
osvobozen a to podle § 20 odst. 6 g zákona č. 357/1992 Sb., o dani dědické,
dani darovací a dani z převodu nemovitostí v platném znění, tudíž žádná
daň se neplatí.
|
2) |
V
následujícím roce je pak každý majitel bytu, který je jeho vlastníkem
k 1. lednu tohoto roku, povinen
podat daňové přiznání k dani z nemovitostí a to nejpozději do
31. ledna.
Jde-li o spoluvlastnictví (např. manželé), podává daňové přiznání
na tento byt pouze jeden ze
spoluvlastníků. Daň z nemovitostí vypočtená v tomto daňovém přiznání
je splatná k 31. květnu. Nedojde-li v průběhu roku ke změnám, v dalším
roce není již nutno podávat nové daňové přiznání, ale pouze daň
opět vždy k 31. květnu zaplatit. |
Formuláře daňových přiznání
k dani darovací a dani z nemovitosti jsou k dispozici na všech finančních úřadech,
složenky na zaplacení daně z nemovitostí jsou finančním úřadem zasílány
v měsíci dubnu tak, aby daň mohla být všemi poplatníky včas uhrazena.
V Ostravě, červen 2006
|