Logo SBD NH        Červen 2010

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. Informace o konání a přijatých usneseních shromáždění delegátů SBD NH
  2. Výňatky ze zprávy předložené představenstvem a vedením družstva na jednání delegátů v květnu 2010
  3. Zvyšování bezpečnosti výtahů
  4. Příprava plánu záchovné údržby bytového fondu pro rok 2011
  5. Upozornění pro uživatele garáží a garážových stání
  6. Hospodaření družstva v roce 2009
  7. Odstávky TUV v letní szóně 2010
  8. Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2010
  9. Sdělení podnikatelům, členům družstva
  10. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení
  11. E-mailové adresy

 

1. Informace o konání a přijatých usneseních Shromáždění delegátů SBD NH

27. května tohoto roku se konalo pravidelné shromáždění delegátů našeho bytového družstva. Shromáždění delegátů přijalo následující usnesení:

a) schválilo roční účetní závěrku za rok 2009
b) schválilo převod zisku vytvořeného v roce 2009 ve výši 65 003,75 Kč do nedělitelného fondu družstva
c) schválilo zástavu nemovitostí, a to společných částí a bytových jednotek domů:
- č.p. 2913, 2914, 2915, 2916 v Ostravě - Zábřehu, Horymírova 110, 112, 114, Písečná 15
- č.p. 3012, 3013, 3014 v Ostravě - Zábřehu, Dolní 86, 84, 82
- č.p. 561, 562, 563 v Ostravě - Výškovicích, Výškovická 160, 162, 164
- č.p. 1253 v Ostravě - Hrabůvce, Tlapákova 2
- č.p. 534, 535 v Ostravě - Výškovicích, Lumírova 44, 46
- č.p. 3006, 3007 v Ostravě - Zábřehu, Tarnavova13, 15
- č.p. 660, 661, 662 v Ostravě-Výškovicích, Proskovická 57, 59, 61
- č.p. 515, 516 v Ostravě-Výškovicích, Lumírova 12, 14
- č.p. 262, 263 v Ostravě-Výškovicích, Srbská 5, 7
- č.p. 2967, 2966 v Ostravě-Zábřehu, Břenkova 13, 15
- č.p. 2729, 2730 v Ostravě-Zábřehu, Pjanovova 25, 27
- č.p. 3001, 3002, 3003, 3004 v Ostravě-Bělském Lese, Zd. Vavříka 7, 9, 11, 13
- č.p. 3030, 3031, 3032 v Ostravě-Zábřehu, Dolní 95, 97, 99
- č.p. 708, 709, 710 v Ostravě-Výškovicích, Šeříková 2, 4, 6
- č.p. 2801, 2802 v Ostravě-Zábřehu, Rottrova 2, 4
d)

neschválilo návrh kontrolní komise na změnu stanov SBD NH

e) nepotvrdilo rozhodnutí představenstva, kterým byla Kateřina Menšíková vyloučena ze Stavebního bytového družstva Nová huť.

2. Výňatky ze zprávy předložené představenstvem a vedením družstva na jednání delegátů v květnu 2010

Kromě běžného a rutinního výkonu správy patří k naší nejobsažnější a nejviditelnější činnosti zajišťování a realizace oprav bytového fondu družstva. Vzhledem k tomu, že již není družstvo výlučným vlastníkem domů a všech bytových jednotek (počet převedených bytů vyplývá z výroční zprávy), je realizace regenerací domů stále komplikovanější s ohledem právě na jednotlivé postoje vlastníků v domech.  Domnívám se, že je již zbytečné tuto problematiku více rozvádět, téměř ve všech našich domech s postoji vlastníků máte své zkušenosti. Protože podpora ze strany státu do oprav panelových domů se opětovně zvýšila díky programu Zelená úsporám, kde je v současné době dostatek finančních prostředků, zájem o provádění revitalizací jednotlivých domů neklesá. Problémem je financování oprav a to nikoli z pohledu otevření úvěru, ale z hlediska jeho zaručení. Družstvo samozřejmě bance za úvěr poskytnutý na opravu svého majetku ručí svým majetkem, a totéž vyžaduje po spoluvlastnících jednotek v domě. Pokud by představenstvo družstva na této zásadě netrvalo, hrozilo by družstvu do budoucna riziko nevymahatelných dluhů, které svým následovníkům předat nehodláme. Právě v jednání zaměstnanců družstva s jednotlivými vlastníky o způsobu financování svého dílu na otevřeném úvěru spatřujeme jeden z významných podílů naší práce, protože je bohužel skutečností, že téměř v žádném domě se sami, bez vlivu družstva dohodnout neumějí. Od roku 2003, kdy jsme realizovali s podporou programu Panel první panelový dům na ul. Šeříkové, bylo takto opraveno dalších 62 domů a naše družstvo patří v čerpání dotací na opravy panelových domů mezi nejúspěšnější v republice. V činnostech souvisejících s revitalizacemi získali zaměstnanci družstva slušné zkušenosti a dnes, kdy do oprav vstupuje další podpora financována fondem Ministerstva životního prostředí s názvem Zelená úsporám, jsou to oni, kteří dokonce poskytují rady některým poradenským střediskům.  V současné době je v běhu a přípravě 11 akcí, z nichž u šesti je podána kombinovaná žádost na dotaci z titulu Zelená úsporám a na zbývající část, kde nejde o úsporu energií je podána žádost z programu Nový panel. Z těchto 6 jsme již ve třech případech získali tzv. unikátní číslo, což znamená, že je možné zahájit stavbu. Ve dvou případech máme smluvní příslib dotace jak projektu, tak stavebních prací s průměrnou výši dotace na jeden dům ve výši 3,5 mil Kč. Splníme-li předpoklad plánu velkých oprav pro tento rok, očekáváme pro naše domy celkovou dotaci ze „Zelené úsporám“ ve výši 40 mil. Kč. V tomto čísle nejsou obsaženy příspěvky na dotaci úroků z titulu Nového panelu.          

Vliv programu „Zelená úsporám“ není bohužel pouze pozitivní. Fond životního prostředí, který dotace posuzuje a schvaluje, vytváří celou metodiku jakoby za pochodu, což má za následek změny v požadovaných dokumentech, případně nejasnosti při jejich vyžadování. Hlavní nedostatek spatřujeme ve zdlouhavém vyřizování, což vadí zvláště nyní v průběhu stavební sezony, kdy musíme odkládat zahájení stavby do obdržení vydaného unikátního čísla.  

V  souvislosti s regenerací objektů trvale sledujeme a vyhodnocujeme vliv provedených stavebních, případně regulačních prací na spotřebu tepelné energie budov.  Podrobná data, která vedeme od roku 2003, tedy od provedení první komplexní revitalizace domů, říkají, že se celková spotřeba tepelné energie u družstevních domů snížila o 32 %. Nejlepší výsledky v úspoře dosahuje v tomto smyslu dům na Šeříkové 15, 17, a to plných 49 %.  Ostatní domy vykazují úspory mezi 35 až 40%. Výsledky energetické úspory všech revitalizovaných domů jsou k dispozici na energetickém referátu výrobního náměstka družstva.  

V době, kdy naši členové kteří měli záměr stát se v budoucnosti vlastníkem bytové, případně garážové jednotky a tehdejší znění zákona dostatečně dlouhý termín na nepromlčení žádosti nenabízelo, představenstvo družstva stanovilo svým rozhodnutím nejzazším právě letošní rok. V minulosti již byl původní termín prodloužen na rok 2020, ale jak je vám známo, změnou stanov přijatou v roce 2007, se povinnost převádět byty a garáže do vlastnictví nájemců stala trvalou a nepromlčitelnou. Přes tento vývoj bylo na převod jednotek do vlastnictví na rok 2010 uzavřeno téměř 2500 dohod, a proto jsme se museli na případný zvýšený zájem připravit. Bylo posíleno právní oddělení a příslušné organizační zabezpečení nyní provádějí 3 zaměstnankyně družstva. Všichni zájemci, kteří mají na rok 2010 uzavřenou dohodu o převodu, případně takoví, kteří o převod nově požádají, budou v letošním roce vyzvání k převzetí smlouvy. Je pochopitelně možné uzavření smlouvy znovu odložit a uzavřít dohodu s novým termínem. Podle dosavadního průběhu dochází k uzavření smlouvy z deseti vyzvaných ve třech případech. Příprava smluv je prováděna po blocích tak, aby byly pro letošní zájemce spočítány a připraveny najednou, takže nový zájemce, který svou žádost načasuje na období, kdy již byly v domě letošní zájemci uspokojeni, bude vyřízen až v roce příštím.  

            Během minulého roku již byl v plné míře využíván nový automatizovaný informační systém Integri. Tento systém pracuje s daty automaticky podle nastavených pravidel. Jedním z nich je stanovami družstva daný termín splatnosti nájemného a služeb poskytovaných s bydlením, kterým je 15. den v měsíci. Systém eviduje datum každé platby včetně těch hrazených prostřednictvím SIPA. Pokud dojde k prodlení většímu než je 5 dní, systém automaticky vypočítává poplatky z prodlení. Chápeme, že vzhledem k různým a nenavazujícím termínům výplat důchodů či jiných výplat může být problém s plněním této povinnosti. Proto jsme celý rok 2009 malá zpoždění do 10 dnů tolerovali a věříme, že každý přijal příslušné opatření, aby termín vyplývající ze stanov družstva dodržoval. 

Rovněž od minulého roku vstoupil do pojištění našich objektů proti odpovědnosti za způsobenou škodu, proti živlům a vandalizmu do naší smlouvy s pojišťovnou Kooperativa a.s. pojišťovací makléř, a to jeden z největších, firma Renomia a.s. Působením makléře bylo celkové pojištění zlevněno za dodržení stejných podmínek a přidány další produkty jako je pojištění domů proti graffiti. Renomia zpracovala a bude vás oslovovat s produktem pojištění domácnosti, který je navázán na pojištění domu a má být pro členy družstev levnější oproti standardu o 50%.  

            Přejděme nyní k dalšímu tématu, na který se často ptáte, a které vás zajímá, a to je právní vztah k pozemkům zastavěných domy či garážemi ve vlastnictví či spoluvlastnictví družstva. Velká většina pozemků patří do vlastnictví města Ostravy se správou přenesenou na městské obvody. Pokud se týká Úřadu Městského Obvodu Ostrava-Jih, zdejší rada a zastupitelstvo rozhodly v případě domů o zřízení věcného břemene na dobu životnosti budovy za jednorázovou úplatu ve výši 300 Kč za místnost příslušného bytu. To znamená, že příkladně byt 2+1 uhradí 900 Kč. Pokud se jedná o pozemky pod garážemi, obec sjednává nájem v ceně 45 Kč za m2 zastavěné plochy. V případě dohody všech uživatelů je možné vyjednat prodej celého pozemku. V souladu s ustanovením §107 Občanského zákoníku má vlastník pozemku právo požadovat vydání plnění z bezdůvodného obohacení, a to zpětně za dva roky. Za takovéto bezdůvodné obohacení je považován fakt, kdy byl pozemek užíván bez právního důvodu. To je případ našich garáží, které jsou postaveny na pozemcích vlastněných městem Ostravou, kdy se Úřad městského obvodu Ostrava – Jih rozhodl řešit tuto situaci uzavřením nájemní smlouvy s tím, že nájemné bude hrazeno i za dva uplynulé kalendářní roky a tím bude vydáno plnění z bezdůvodného obohacení tak, jak to umožňuje občanský zákoník. K tomu je nutné uvést, že pokud bychom s úřadem tyto nájemní smlouvy neuzavřeli, domohl by se práva na úhradu soudní cestou a družstvo by dále muselo nést veškeré náklady, které by v rámci řízení vznikly. Od zrušení tzv. práva trvalého užívání a zápisu města Ostravy jako vlastníka uvedených pozemků, což se stalo počátkem devadesátých let, tedy téměř před 20 lety, užívalo naše družstvo tyto pozemky bez toho, aniž by za jejich nájem platilo, bez nájemní smlouvy a tedy bez právního důvodu. Proto je požadavek obce na dvouroční zpětný nájem skutečně legitimní. Zastavěné pozemky ve vlastnictví státu, kterých je pod domy SBD NH asi 20%, jsou v režimu pro naše uživatele bytů nejvýhodnější. V souladu s rozhodnutím „státu“ jsou tyto pozemky do vlastnictví družstva převáděny bezúplatně. Totéž platí v případě jednotek již převedených do vlastnictví. Po letech nečinnosti začal Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových pozemky družstvu opět převádět s cílem ukončit vyřízení v tomto roce. Uvedeným režimům se vymyká pouze jeden v minulosti nevypořádaný pozemek, který je v majetku soukromé právnické osoby, dnes Vítkovice a.s., a ta požaduje za prodej cenu dle cenové mapy, alternativně nájem.  

V České republice probíhá již druhým rokem digitalizace televizního vysílání a postupně se blíží termín, kdy ukončení analogového vysílání zasáhne i náš region. Proces přechodu z analogového na digitální televizní vysílání probíhá podle nařízení vlády č.161/2008 Sb., o technickém plánu přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání z května 2008, který uvádí nejzazší termín spuštění digitálního vysílání a zároveň vypnutí analogového vysílání, a tím je pro Ostravu listopad 2011. Jiné potvrzené termíny zatím nebyly zveřejněny, i když souběh digitálního a analogového vysílání u nás již překročil požadovanou dobu 6-ti měsíců a k vypnutí analogového vysílání by tedy mohlo dojít i dříve. Platné právní předpisy neukládají vlastníkovi objektu modernizovat Společnou Televizní Anténu. Pouze mu ukládají v místech, kde je signál přiměřené kvality, povinnost umožnit obyvatelům instalaci zařízení umožňujícího příjem. Povinnost vlastníka objektu je ale splněna již v případech, kdy v bytech jsou např. přípojky kabelové televize či satelitního vysílání a ty jsou zbudovány ve všech domech, které spravuje SBD NH. V mnoha domech je přesto souběžně instalována a provozována společná televizní anténa, kterou je tedy nutné připravit na příjem digitálního vysílání.

Společnou televizní anténu lze pro příjem digitálního vysílání upravit v zásadě dvěma způsoby. Buď doplníme přijímače, které digitální vysílání převedou na analogové, nebo budeme rozvádět přímo signál digitální. V prvním případě nebudou muset uživatelé bytů dělat vůbec nic, snad jedině znovu naladit svůj televizor, ale toto řešení je poměrně nákladné a další nevýhodou je, že uživatelé nemohou využít všech předností digitální televize např. elektronického programového průvodce (EPG).

Druhá varianta je bezesporu ekonomičtější a také technicky vhodnější. Prostřednictvím Společné Televizní Antény budou rozváděny přímo digitální signály. V takovém případě si ovšem uživatelé ke každému televizoru budou muset koupit vlastní set top box úplně stejně, jako kdyby měli individuální anténu, a budou moci využít všech předností digitální televize.

Oba přístupy lze kombinovat a konkrétní řešení závisí na technickém stavu Společné Televizní Antény a kvalitě jejích jednotlivých komponent. Konkrétní způsob digitalizace Společné Televizní Antény je nutné svěřit specializované firmě, která dokáže posoudit možnosti anténního rozvodu přímo na místě.

SBD NH z titulu správce již v loňském roce provedlo společně s jednotlivými servisními firmami průzkum stavu společných televizních antén v domech, které má ve své správě, a postupně zařadilo do plánu oprav na rok 2010 a 2011 potřebné úpravy. Převážná většina domů má již Společnou Televizní Anténu zrekonstruovanou, osazenou multiplexy min. pro příjem zemského digitálního veřejnoprávního vysílání, další skupina domů, resp. jejich Společné Televizní Antény budou upraveny do konce letošního roku. Zbývá skutečně pouze pár domů, v nichž je nutné teprve projednat na úrovni členských schůzí a na shromáždění vlastníků jednotek způsob a rozsah potřebných úprav.  

Po uplynutí naší padesátileté historie, kterou jsme si připomenuli v minulém roce, tímto letošním rokem zahajujeme novou padesátku. Není od věci zmínit rovněž i uplynutí dvaceti let novodobé historie družstva, kdy vývoj družstevnictví se již ubírá jiným směrem. Není to již o nadšení a družstevní soudržnosti, ale o pohodovém bydlení za ekonomicky přiměřenou cenu, kdy většina domů se nachází uprostřed své plánované životnosti a snahou je, dnes s významnou podporou státu, tuto životnost opět o dalších, nejméně 50 let prodloužit.  

3. Zvyšování bezpečnosti výtahů

Na základě schváleného plánu na postupné odstraňování tzv. rizik výtahů vás chceme informovat zvláště o riziku „jízda neobsazeného výtahu s otevřenými klecovými dveřmi“.

Jedná se o riziko č. 79 uvedené v ČSN EN 81-80 jako riziko vysoké úrovně a odporující ČSN EN 81-1,2 čl. 8.9.1. Citace: „Při normálním provozu nesmí být možno uvést výtah do chodu nebo udržovat v pohybu, jsou-li klecové dveře otevřeny. Může se provést předběžná příprava pro uvedení klece do pohybu.“ Konec citace.

Po odstranění výše uvedeného rizika již nepůjde prázdný výtah s otevřenými dveřmi přivolat. Žádáme vás o důsledné zavírání klecových dveří a to vždy po opuštění klece.

Děkujeme za pochopení.

 

4. Příprava plánu záchovné údržby bytového fondu pro rok 2011

Jako každoročně tak i letos je družstvo povinno ze zákona svolat shromáždění vlastníků jednotek každého bytového domu a bloku garáží.

Na této schůzce předkládáme vlastníkům návrh plánu oprav a zálohových plateb s účinností od ledna následujícího kalendářního roku. Tyto schůzky proběhnou v měsících září a říjnu letošního roku. Před zpracováním výše uvedených materiálů - plánu oprav a platby pro dlouhodobé zálohy na opravy a údržbu společných částí domu (DZOÚ, tzn. fond oprav domu), je nutné celou problematiku projednat taktéž na členských schůzích jednotlivých domů či garážových bloků.

V některých objektech již členské schůze s tímto programem proběhly, na mnoha se připravují. Žádáme vás tímto o maximální účast na těchto schůzích, které by měly proběhnout u garážových bloků nejpozději do poloviny srpna letošního roku, u bytových domů pak do poloviny září tohoto roku. Po schválení plánu oprav a výše zálohových plateb shromážděním vlastníků jsou totiž jakékoliv změny v plánu oprav, resp. v tvorbě DZOÚ již akceptovatelné pouze za předpokladu svolání nového shromáždění vlastníků jednotek.

5. Upozornění pro uživatele garáží a garážových stání

Vzhledem k množícím se krádežím ve společných garážích a s tím spojeným poškozováním majetku družstva upozorňujeme všechny uživatele garáží a krytých stání, aby důsledně dodržovali provozní řád, a to zejména:

- při vjezdu a výjezdu neprodleně a pečlivě zavírejte vjezdová vrata
- jakýkoliv pohyb podezřelých osob v prostoru garáží okamžitě nahlaste (bytové techničky, výbor samosprávy, v nočních hodinách volejte Policii ČR)
- prosíme také o okamžité nahlášení poškození společných prostor garáží nebo jednotlivých garážových stání (rozbitá okna, poškozené zámky, stopy po násilném vniknutí apod.)

Zároveň upozorňujeme uživatele, aby v garážových stáních ve společných garážích neskladovali žádné věci a neprováděli opravy a údržbu automobilů. Garážové stání je určeno pouze pro stání vozidla.

Dodržováním provozního řádu chráníte svůj majetek i majetek družstva. Nedovolme zlodějům, aby nás okrádali a poškozovali náš majetek – opravy jsou finančně náročné a platí se z fondu oprav, do kterého všichni přispíváme.

 

6. Hospodaření družstva v roce 2009

Náklady družstva za rok 2009 činily 216 815 tis. Kč. Proti roku 2008 došlo ke snížení o 4,6%. Hlavním důvodem snížení je pokles oprav, snížení daní a poplatků a zúčtování opravných položek k dlužným úhradám za fakturaci, nájemné a nepohyblivé zásoby. Dále výši nákladů ovlivnily finanční náklady, tj. úroky placené z úvěrů na revitalizaci a zvýšení odpisů dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku. Výnosy družstva byly ve výši 216 880 tis. Kč. Na výši výnosů mělo vliv snížené čerpání na opravy bytových domů, a tím byly nižší ostatní provozní výnosy (tj. rozpouštění dlouhodobé zálohy na opravy a údržbu) a snížené přijaté úroky. Nemalou měrou výši výnosů ovlivnily finanční výnosy, kde jsou zahrnuty dotace státu na úroky z úvěrů na revitalizaci. Hospodářský výsledek po zdanění ve výši 65 tis. Kč bude na základě schválení shromáždění delegátů dne 27. 5. 2010 převeden do nedělitelného fondu družstva.

Aktiva družstva zahrnují pohledávky za upsaným vlastním kapitálem (3 197 tis. Kč), stálá aktiva (2 007 810 tis. Kč), oběžná aktiva (541 807 tis. Kč) a časové rozlišení (13 890 tis. Kč). Výši aktiv hlavně ovlivnila revitalizace, a zároveň převod jednotek do vlastnictví členů družstva a zvýšení pohledávek dle předpisu nesplaceného úvěru na revitalizace.

Pasiva družstva zahrnují vlastní kapitál (1 903 658 tis. Kč), cizí zdroje (662 288 tis. Kč) a časové rozlišení (758 tis. Kč). Výši pasiv ovlivnilo hlavně zvýšení hodnoty fondu členských podílů a fondu družstevní výstavby, výše cizích zdrojů, tj. zvýšení dlouhodobých úvěrů z důvodu revitalizace bytových objektů.

V rámci záchovné péče byly opravy a údržba bytového a nebytového fondu zajišťovány z vlastních i cizích zdrojů. Bylo uzavřeno šest úvěrových smluv na akce „PANEL“ v celkové výši 46 420 tis. Kč a byly dočerpány čtyři úvěry z roku 2008. V průběhu roku se prováděly hlavně výměny oken, opravy balkónů a vstupů, zateplení objektů, generální opravy výtahů a výměny elektrických rozvodů. Celkem byly provedeny opravy ve výši 240 108 tis. Kč.

 

7. Odstávky TUV v letní sezóně 2009

Zábřeh: 12. 8. - 15. 8. 2010 Horymírova 10
6°° h – 24°° h  Horymírova 18
Horymírova 26
Horymírova 20, 22, 24
Horymírova 6, 8
Rezkova 2, 4, 6
Rezkova 8, 10, 12
Břenkova 17, 19
Břenkova 13, 15
Břenkova 9, 11
Zimmlerova 31, 33
Bedrnova 10, 12
V zálomu 6, 8
Jandova 14, Zimmlerova 27, 25
Zimmlerova 23, 21
Tarnavova 15, 13
Tarnavova 11, 9, 7
Tarnavova 14, 12
Tarnavova 10, Dolní 88
Dolní 86, 84, 82
Dolní 95, 97, 99
Horymírova 102, 104
Horymírova 114, 112, 110, Písečná 15
Horymírova 118, 120, 122, 124
Horymírova 126, Písečná 6, 4
Písečná 11, 9, 7, 5
Markova 23, 21, 19, 17
Markova 15
Markova 18
Markova 36, 34, 32
Markova 22, 20
Ostrava: 11. 7. - 16. 7. 2010 Nádražní 60
6°° h – 24°° h Nádražní 62
Nádražní 64
Poruba: 5. 6. - 6. 8. 2010 Podroužkova 2
6°° h – 24°° h

8. Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2009

Ceny jednotlivých energií a služeb platných v roce 2010, které jsou již zahrnuty v zálohových platbách na služby k 1. 1. 2010:  
jednotka cena v Kč (vč. DPH)
kWh 4,63
pevná měsíční sazba 52,80
ostatní služby - kWh 0,43
jistič na 1x25 A za každou 1 A pevná měsíční sazba 0,24
jistič nad 3x63 A za každou 1 A pevná měsíční sazba 0,72
jistič nad 3x50 A do 3x63 A včetně pevná měsíční sazba 45,60
jistič nad 3x40 A do 3x50 A včetně pevná měsíční sazba 36,00
jistič nad 3x32 A do 3x40 A včetně pevná měsíční sazba 28,80
jistič nad 3x25 A do 3x32 A včetně pevná měsíční sazba 22,80
jistič nad 3x20 A do 3x25 A včetně pevná měsíční sazba 18,00
jistič nad 3x16 A do 3x20 A včetně pevná měsíční sazba 14,40
jistič nad 3x10 A do 3x16 A včetně pevná měsíční sazba 12,00
jistič do 3x10 A a do 1x25 A včetně pevná měsíční sazba 7,20

V ceně za elektrickou energii je zahrnuta regulovaná platba za dopravu elektřiny a platba za silovou energii. V ostatních službách jsou zahrnuty systémové služby, platba na podporu obnovitelných zdrojů, zúčtování odchylek a ekologická daň.

b) tepelná energie
1. Dalkia Ostrava, a.s. (pro byty a nebytové prostory) 
- ústřední topení
hlavní předávací stanice pevná měsíční sazba - kW 94,96
GJ 303,60
domovní předávací stanice pevná měsíční sazba - kW *) 105,05
GJ 303,60
- teplá užitková voda ohřev
hlavní předávací stanice GJ 386,10
domovní předávací stanice GJ 303,60
*) pevná měsíční sazba za tepelný výkon u domovních předávacích stanic je v rámci účtování rozdělena mezi ústřední topení a ohřev teplé vody v poměru daném dodavatelem
2. ArcelorMittal Ostrava a.s.
- ústřední topení, teplá užitková voda
HS 195 (Pjanovova 25, 27)  GJ 495,00
HS 182, 183 (Pavlovova 23, 25) GJ 502,70
c) vodné stočné (i pro teplou vodu)
m3 59,43
d) zemní plyn
do 180 m3 pevná měsíční sazba 66,30
(prádelny, domácnosti)  m3 **)  17,94
**) dle sdělovacích prostředků dojde v průběhu roku ke zvýšení ceny 

9. Sdělení podnikatelům, členům družstva

Pokud někdo z našich podnikajících členů družstva má zájem na umístění příslušné reklamy svého produktu nebo služby, je možné tuto umístit za dohodnutých podmínek na webové stránky družstva (www.sbdnh.cz). Příslušný zájemce se může obrátit na sekretariát družstva nebo správce webových stránek.

 

10. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení

viz. telefonní seznam

 

11. E-mailové adresy

viz. e-mailové adresy

 

V Ostravě, červen 2010

 

 

 

 

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017