Logo SBD NH        Červen 2013

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. Informace o konání a přijatých usneseních Shromáždění delegátů SBD NH
  2. Výpis ze zprávy pro Shromáždění delegátů SBD NH přednesené předsedou představenstva na zasedání v květnu 2013
  3. Výpis ze zprávy o hospodaření družstva v roce 2012
  4. Změna výdejních hodin ve skladu SBD NH
  5. Odstávky TUV v letní sezóně 2013
  6. Vytápění bytů a nebytových prostor mimo topnou sezónu
  7. Omezení hluku
  8. Přehled dluhů nad 8 tisíc Kč k 31.5.2013
  9. Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2013
  10. Příprava plánu záchovné údržby bytového fondu pro rok 2014
  11. Výskyt štěnic v bytových domech
  12. Požární řád pro garáže
  13. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení
  14. E-mailové adresy
  15. Výzva k bezhotovostnímu styku

 

1. Informace o konání a přijatých usneseních Shromáždění delegátů SBD NH

30. května tohoto roku se konalo pravidelné jednání Shromáždění delegátů našeho bytového družstva. Shromáždění delegátů přijalo následující usnesení:

a) schválilo roční účetní závěrku za rok 2012
b) schválilo převod zisku vytvořeného v roce 2012 ve výši 99 427,99 Kč do nedělitelného fondu družstva
c) schválilo zástavu nemovitostí, a to společných částí a bytových a garážových jednotek domů vlastněných SBD NH:
č. p. 3001, 3002 v Ostravě - Zábřehu, Zimmlerova 21, 23
č. p. 2951, 2952, 2953 v Ostravě - Zábřehu, Horymírova 20, 22, 24
d)

schválilo jako nového účetního auditora družstva pro období let 2013 až 2015 společnost H audit s.r.o.

e)

schválilo změnu směrnice S – 206 o funkcionářských odměnách s tím, že celkový limit odměn pro výbory samospráv se zvyšuje z částky 45,- Kč na 50,- Kč na byt měsíčně a u garáže se zvyšuje z částky 12,- Kč na částku 14,- Kč měsíčně

 

2. Výpis ze zprávy pro Shromáždění delegátů SBD NH přednesené předsedou představenstva na zasedání v květnu 2013

 . . . . . Bytové družstevnictví stojí opětovně po dlouhé době před legislativní změnou danou účinností nového Občanského zákoníku (ObčZ), který by měl nabýt účinnosti dnem 1. 1. 2014. Ke stejnému datu by měl nabýt účinnosti zákon o obchodních společnostech a družstvech, který nahrazuje obchodní zákoník. Zároveň přestává platit zákon o vlastnictví bytů, známá sedmdesát dvojka, jenž je obsažen v novém ObčZ. Tato změna vyvolá i vynucenou úpravu našich stanov, které se samozřejmě budou muset této nové právní normě přizpůsobit. Pokud by se tak nestalo, naše stanovy by byly v případě nesouladu příslušného textu se zněním zákona neplatné. Přestože text nového Občanského zákoníku byl ve Sbírce zákonů již uveřejněn, byly ze strany zákonodárců avizovány možnosti odložení platnosti či novely některých paragrafů týkajících se jak dopadu na bytové družstevnictví, tak na běžný veřejný život. To mělo za následek zpoždění praktických příprav právních odborníků, kteří pro nás ostatní zpracovávají aplikaci nového významného zákona do praxe. Přestože je naše právní oddělení na změnu stanov připraveno, rozhodlo představenstvo družstva nepředložit návrh na změnu stanov na dnešní shromáždění delegátů právě z důvodu možných dalších paragrafových změn před datem účinnosti a také z důvodu očekávaných doplňků týkajících se spoluvlastnictví bytů. Představenstvo družstva proto rozhodlo o konání dalšího letošního shromáždění delegátů, určeného výhradně tématu změn stanov s termínem v listopadu letošního roku.

      Další legislativní změnou, která do našeho družstevního života vstupuje, je změna zákona č. 406/2000 Sb., zákona o hospodaření energií, která stanovila v souladu s příslušnou energetickou směrnicí pro majitele domů, tedy i pro družstva, povinnost opatřit tyto budovy „Průkazy energetické náročnosti“ a zavedla zjednodušenou grafickou podobu zařazení do tříd, tzv. „Energetický štítek“. V praxi to pro družstva i společenství vlastníků (SVJ) znamená s platností od 1. 1. 2015 mít pro každou budovu tento průkaz k dispozici a na vyžádání jej předávat v případě dalšího prodeje bytů kupujícím. Do doby zpracování příslušného štítku je možné v případě prodeje použít doklad o spotřebě energie domácnosti za poslední tři roky. Tato povinnost se nevztahuje na převody bytů do vlastnictví členů družstev.

      A nyní k obvyklému každoročnímu bilancování průběhu revitalizací v uplynulém roce. Po mnoha letech revitalizací našich bytových domů podporovaných státními programy Panel a Zelená úsporám, byly v loňském roce provedeny revitalizace pouze dvou domů a v tomto roce je připravován pouze jeden dům. Důvodem je vyčerpání zdrojů z programu Nový panel a z téhož důvodu nebyl dosud otevřen ani program Zelená úsporám, jehož naplnění finančními prostředky se v současné době nejeví reálně. V podstatě to však nemusí být ten hlavní důvod pro zastavení komplexních oprav, protože nabízené úrokové bankovní sazby jsou nyní na zhruba stejné úrovni, jak vycházely po státních úrokových dotacích. Hlavním důvodem pozastavení revitalizací u družstva je vzrůstající počet vlastnických jednotek v domě, většinou kolem poloviny původního vlastnictví družstva a tím vznikající problém v případě zajištění případného úvěru. Družstvo rovněž nemůže pro dům s vysokým procentem převedených bytů, ale dosud bez právní subjektivity, přistoupit k podepsání úvěrové smlouvy tam, kde je riziko, že před jejím splacením by mohlo dojít ke změně právního postavení domu, to je, že by mohlo mezitím vzniknout SVJ.

      Bohužel, pro bytové družstevnictví a také SVJ v celé republice je dnes největším problémem vymáhání dluhů způsobených vlastníkem bytu. Z tohoto důvodu musí být úvěr čerpaný družstvem každým vlastníkem řádně zajištěn. Tento problém může být krizovým i pro budoucí SVJ, kdy v případě nezajištění případného úvěru všemi vlastníky hradí případné dluhy za svého souseda ostatní vlastníci v domě.

      Převody bytů do vlastnictví pokračovaly obvyklým tempem posledních pěti let s výjimkou roku 2010, protože to byl rok původně označen jako nejzazší termín převodu. Toto vymezení již dnes neplatí, družstvo převádí byty, případně garážové jednotky na požádání trvale s ohledem na kapacitu a stanovený roční harmonogram. Značná část převodů je vyvolána snahou o koupi členského podílu spojenou s otevřením bankovního úvěru, kde zaručení úvěru požadovala banka zástavou vlastního bytu. Budoucí vlastníci členských práv proto žádají na základě podmínky stanovené bankovními úřady o převod nejpozději do roka od podání žádosti. Nový ObčZ nyní umožní zástavu i členského podílu, takže z důvodu zájmu o koupi členského podílu už nebude nutné žádat o převod do vlastnictví. 

 . . . . . .   Jako každým rokem, již po dobu 10 let vyhodnocujeme statisticky spotřebu a úsporu tepla na vytápění u družstva, zejména v domech, kde byla provedena komplexní revitalizace, to je vyměněna okna a zateplená střecha i plášť budovy. Takové sledování provádíme u 78 domů. Pomyslnou „hitparádu“ úspornosti budov vyjádřenou spotřebu v GJ na m2 podlahové plochy, abychom srovnali velikost domu na přibližně stejnou úroveň, vede v roce 2012 bytový dům na adrese Tarnavova 7 -11, s úsporou oproti roku 2008, tedy ještě před provedenou revitalizací, v neuvěřitelné avšak doložitelné výši úspor 58%. Na úsporu přes padesát procent se ve srovnání před revitalizací dostaly ještě tři další domy na adresách Volgogradská 9 -13, Za školou 2 – 6 a rohový dům Zimmlerova 25, 27, Jandova 14. Další nejméně třicítka domů vykazuje úspornost v rozmezí 30 až 40%. Proto celkově spotřeba GJ u celého družstva, díky provedení i pouze dílčích opatření, např. jenom výměny oken, případně zateplením pouze štítových stěn i s úvahou o úspornějším chování uživatelů domů vychází o 37% menší než v roce 2002. Snaha o snižování spotřeb energií v panelových domech je v současnosti a lze předpokládat, že i do budoucnosti bude zachován, trend podporovaný státem. Také související technologie např. využívání tepelných čerpadel, fotovoltaiky a solárních zařízení se zlevňují. Pokud by se našla v družstvu samospráva se zájmem o využití těchto metod, jsme připraveni zajišťovat řádné odborné provedení.

      Energetickými úsporami však péče o spoluvlastněný bytový fond nekončí. Nová, těsná okna vyžadují také jiný způsob užívání ve smyslu větrání a dá se opatrně říci, že se naši uživatelé bytů naučili jak správně a účinně větrat, protože ubylo plísní v bytech z důvodů vysoké vlhkosti v místnostech. Na druhé straně vzrůstají požadavky na řádné zprovoznění vzduchotechniky v domech. Staré systémy jsou buď poruchové nebo neúčinné a oprava vyžaduje nemalé finanční prostředky. Pouhá instalace ventilační turbíny, jak je dnes nabízena některými prodejci, má podle odborné veřejnosti jen velmi malou účinnost. Pouze několik domů družstva zvolilo doporučení odborného projektanta a řešilo rekonstrukci vzduchotechniky komplexně v rámci současné standardní technologie. Je to cesta hodna doporučení, i když není řešitelná levným způsobem.

      Pokud jsme v minulosti výrazně postoupili v revitalizacích našich domů, prodloužili jejich životnost a zvýšili úsporu tepelné energie, musíme ještě dostat do bezpečného stavu všechny naše výtahy. Všechny výtahy postupně prošly inspekčními prohlídkami, které stanoví termín odstranění zjištěných rizik. Pro nás, jako provozovatele výtahů, je tento termín závazný a musí být naším prioritním zájmem provést výměnu takového výtahu nejpozději do pěti let nebo zjištěná rizika ve stejném termínu odstranit. Tuto cestu však není možné považovat za hospodárnou, protože náklady dosahují téměř tří čtvrtin celkové modernizace výtahu. Společně s generálkami výtahů doporučujeme provedení rekonstrukce původních elektro rozvodů v domě, jejichž stáří je většinou více jak 40-ti leté a neodpovídá současným spotřebám elektrické energie.

. . . . . .    Přes nelehkou hospodářskou situaci a díky vzrůstající nákladové zátěži, přes vysoké procento zadluženosti domácností, patří družstvo stále ke stabilním, konsolidovaným a ziskovým organizacím, i když ani nám se nevyhnulo přijetí nepopulárních opatření ve formě organizačních změn z titulu propouštění zaměstnanců, kdy družstvo snížilo počet svých zaměstnanců proti roku 2012 o 5 zaměstnanců.

Za všechny zaměstnance a funkcionáře družstva bych chtěl do budoucna slíbit, že uděláme všechno proto, aby nám toto hodnocení zůstalo.

 

3. Výtah ze zprávy o hospodaření družstva v roce 2012

Aktiva družstva zahrnují pohledávky za upsaným vlastním kapitálem, což zahrnuje předpis členských podílů, které nebyly k 31. 12. 2012 zaplaceny, pak stálá aktiva zahrnující dlouhodobý nehmotný majetek včetně software INTEGRI, dále dlouhodobý hmotný majetek, který obsahuje budovy, pozemky, dopravní prostředky, energetické a hnací stroje a inventář. Skupinu oběžných aktiv tvoří zásoby, pohledávky a finanční majetek. Do další skupiny aktiv je zahrnuto časové rozlišení. Aktiva našeho družstva představují ke dni 31. 12. 2012 částku v celkové výši 2 525 612 tis. Kč.

Pasiva SBD NH zahrnují vlastní kapitál v celkové výši 1 923 334 tis. Kč, který je tvořen fondem členských podílů a fondem družstevní výstavby, základním kapitálem, nedělitelným fondem a hospodářským výsledkem. Pasiva dále tvoří cizí zdroje, které představují částku v celkové výši 601 874 tis. Kč a časové rozlišení ve výši 404 tis. Kč.

Ve vývoji dlužného nájemného a zálohových plateb došlo proti roku 2011 ke zvýšení. Dlužné úhrady k 31. 12. 2012 byly ve výši 3 818 000 Kč, včetně zálohových plateb vlastníků.

Hospodářský výsledek družstva za rok 2012 je ve výši 218 tis. Kč (před zdaněním). Zisk po zdanění je 99 427,99 Kč. Tento zisk bude na základě rozhodnutí shromáždění delegátů převeden do nedělitelného fondu družstva.

Účetní závěrku k 31. 12. 2012 ověřil nezávislý auditor – společnost OK-AUDIT s.r.o.

 

4. Změna výdejních hodin ve skladu SBD NH

Upozorňujeme všechny uživatele – nájemce i vlastníky, že sklad SBD NH, umístěný v areálu na ul. Hýlova 40, Ostrava-Výškovice, má omezené výdejní hodiny:

Pondělí, středa          9,30 – 11,30 hodin a 12,30 – 14,30 hodin

Mimo tuto dobu nelze ze skladu vydat žádný materiál. Žádáme Vás tímto, abyste uvedenou dobu respektovali a v případě potřeby svou návštěvu skladu SBD NH orientovali do tohoto časového rozmezí.

 

5. Odstávky TUV (teplé užitkové vody) v letní sezóně 2013

Hrabůvka: 14. 7. - 28. 7. 2013 Krakovská 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31
Poruba: 29. 7. - 2. 8. 2013 Opavská 1010, 1011
Zábřeh: 6. 8. - 11. 8. 2013 Bedrnova 10, 12
  Břenkova 9, 11, 13, 15, 17, 19
Dolní 82, 84, 86, 88, 95, 97, 99
Jandova 14
Horymírova 6, 8, 10, 18, 20, 22, 24, 26, 102, 104, 110, 112, 114, 118, 120, 122, 124, 126
Markova 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 32, 34, 36
Písečná 4, 5, 6, 7, 9, 11, 15
Rezkova 2, 4, 6, 8, 10, 12
Tarnavova 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
V Zálomu 6, 8
Zimmlerova 21, 23, 25, 27, 31, 33, 48, 50, 51, 52, 53, 54
Zábřeh: 26. 8. - 31. 8. 2013 Rottrova 2, 4, 6, 8
Tylova 27, 29, 31, 33, 35, 39, 41
Jugoslávská 16, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49, 51, 53, 55, 57, 59, 61
Za Školou 2, 4, 6, 8, 10
Středoškolská 2, 4, 6, 8

 

6. Vytápění bytů a nebytových prostor mimo topnou sezónu

V souladu s vyhláškou č. 194/2007 Sb. je možné zahájit vytápění bytů a nebytových prostor, vyžaduje-li to průběh venkovních teplot a připouští-li to technické a zásobovací podmínky i mimo otopné období (tj. v období od 1. června do 31. srpna). Základním předpokladem je ovšem souhlas nejméně dvou třetin konečných spotřebitelů.

Aby mohlo SBD NH jako správce domů reagovat na případné požadavky uživatelů, budou prostřednictvím výboru samospráv všichni uživatelé osloveni a požádáni o písemné stanovisko k této problematice.

 

7. Omezení hluku

Z důvodu množících se stížností na nedodržování klidu v domě v souladu s platným Domovním řádem, připomínáme rovněž platnost obecně závazné vyhlášky Statutárního města Ostravy č. 4/2012 o zabezpečení veřejného pořádku omezením hluku.

Tato vyhláška, přijata městským zastupitelstvem v loňském roce, je sice určena zejména pro časovou regulaci činností souvisejících se sekáním trávy a řezáním dřeva, ale dotýká se také používání hlučných ručních a stolních nářadí, která se používají i v panelových domech. Týká se rovněž používání zábavné pyrotechniky v době mimo konec roku.

Vyhláška ve stručnosti stanovuje povinnost zdržet se činností spojených s používáním hlučných ručních nářadí, sekaček na trávu, kompresorů a dalších zde vyjmenovaných zařízení o nedělích a svátcích a v týdnu od pondělí do soboty, v době od 20 do 22 hod. Samozřejmě také v době nočního klidu.

Porušování této vyhlášky lze postihovat podle zvláštních právních předpisů (§ 46 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů). Případné porušování výše uvedené vyhlášky je možné nahlásit na přestupkové oddělení příslušného obecního úřadu.

 

8. Přehled dluhů nad 8 tisíc Kč k 31.5.2013

Přehled počtu dluhů na nájemném a zálohových platbách v jednotlivých objektech je i nadále uváděn pouze v tištěné formě Zpravodaje...

Nezaplatí-li nájemce nájemné nebo úhradu za plnění poskytovaná s užíváním bytu do pěti dnů po splatnosti (tj. do 20. dne příslušného měsíce), je povinen zaplatit družstvu poplatky z prodlení ve výši 2,5 promile denně z dlužné částky, minimálně 25,- Kč za každý i započatý měsíc.

 

9. Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2013

Ceny jednotlivých energií a služeb platných v roce 2013, které jsou již zahrnuty v zálohových platbách na služby k 1. 1. 2013:  
a) elektrická energie jednotka cena v Kč (vč. DPH)
kWh 4,84
pevná měsíční sazba 59,29
ostatní služby - kWh 0,91
jistič na 1x25 A za každou 1 A pevná měsíční sazba 0,24
jistič nad 3x63 A za každou 1 A pevná měsíční sazba 0,73
jistič nad 3x50 A do 3x63 A včetně pevná měsíční sazba 45,98
jistič nad 3x40 A do 3x50 A včetně pevná měsíční sazba 36,30
jistič nad 3x32 A do 3x40 A včetně pevná měsíční sazba 29,04
jistič nad 3x25 A do 3x32 A včetně pevná měsíční sazba 22,99
jistič nad 3x20 A do 3x25 A včetně pevná měsíční sazba 18,15
jistič nad 3x16 A do 3x20 A včetně pevná měsíční sazba 14,52
jistič nad 3x10 A do 3x16 A včetně pevná měsíční sazba 12,10
jistič do 3x10 A a do 1x25 A včetně pevná měsíční sazba 7,26

V ceně za elektrickou energii je zahrnuta regulovaná platba za dopravu elektřiny a platba za silovou energii. V ostatních službách jsou zahrnuty systémové služby, platba na podporu obnovitelných zdrojů, činnost OTE a ekologická daň.

b) tepelná energie
1. Dalkia Ostrava, a.s. (pro byty a nebytové prostory) 
- ústřední topení
hlavní předávací stanice pevná měsíční sazba - kW 104,42
GJ 371,45
domovní předávací stanice pevná měsíční sazba - kW *) 116,15
GJ 371,45
- teplá užitková voda ohřev
hlavní předávací stanice GJ 434,70
domovní předávací stanice GJ 371,45
*) pevná měsíční sazba za tepelný výkon u domovních předávacích stanic je v rámci účtování rozdělena mezi ústřední topení a ohřev teplé vody v poměru daném dodavatelem
2. ArcelorMittal Ostrava a.s.
- ústřední topení, teplá užitková voda
HS 195 (Pjanovova 25, 27)  GJ 533,52
HS 182, 183 (Pavlovova 23, 25) GJ 550,62
c) vodné stočné (i pro teplou vodu)
m3 71,66

 

10. Příprava plánu záchovné údržby bytového fondu pro rok 2014

Jako každoročně tak i letos bude naše družstvo, jako správce domů, svolávat shromáždění vlastníků jednotek každého bytového domu a objektu garáží, v němž došlo k převodu alespoň jedné jednotky do vlastnictví

Na této schůzi předkládáme vlastníkům plán oprav a návrh na výši zálohových plateb, které se schválením většinou vlastníků stanou závaznými pro následující kalendářní rok. Tyto schůze proběhnou v měsících září a říjnu letošního roku.

Před zpracováním výše uvedených materiálů - plánu oprav a návrhu výše tvorby dlouhodobé zálohy na opravy a údržbu společných částí domu (DZOÚ, tzn. fond oprav společných částí domu), je nutné celou problematiku projednat také na členských schůzích samosprávy jednotlivých domů a garážových objektů.

V některých objektech již tyto členské schůze s tímto programem proběhly, na mnoha se připravují. Žádáme Vás tímto o maximální účast na těchto členských schůzích dané samosprávy, které by měly proběhnout u garážových objektů nejpozději do konce srpna letošního roku, u bytových domů pak do poloviny září tohoto roku. Jakékoliv změny v plánu oprav, resp. v tvorbě DZOÚ jsou poté, co proběhne příslušné shromáždění vlastníků jednotek, již akceptovatelné pouze za předpokladu svolání nového shromáždění vlastníků.

 

11. Výskyt štěnic v bytových domech

Bohužel opakovaně se vracíme k tématu velmi ožehavému, ale stále více aktuálnímu a tím je výskyt štěnic.

Přes veškeré snahy, osvětu apod. se tento problém týká stále více bytů, resp. domů. Důvodem není, jak se mnozí uživatele mylně domnívají, nepořádek či špína. Štěnice ke svému přežití potřebují krev a je zcela jedno, jestli je hostitel čistotný či naopak nepořádný. Pokud tedy skutečně zjistíte jejich výskyt (poštípání, mrtvý hmyz apod.), není na místě stud či liché předsudky. Jediným smysluplným a odpovědným jednáním je požádat družstvo o odbornou pomoc.

Je nutné touto cestou všechny uživatele bytů upozornit, že nezodpovědný přístup je vlastně porušením zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, Občanského zákoníku a v neposlední řadě Stanov SBD NH.

Apelujeme tímto na všechny uživatele bytů, aby svou odpovědností pomohli nejen obdobnou situaci aktuálně vyřešit, ale také předejít rozšíření problému a tím pádem omezit jinak opakovaně vynakládané nemalé finanční prostředky.

 

12. Požární řád pro garáže

Uživatel garáže je povinen dodržovat bezpečnostní předpisy a předpisy o požární ochraně. Zákon  č. 133/1985 SB. o požární ochraně ve znění zákona č. 425/1990 Sb., zákon č. 40/1994 Sb., zákon č. 203/1999 Sb., zákon č. 237/ 2000 Sb. - úplné znění vyhlášeno předsedou vlády č. 67/2001 Sb.,  a zákon č. 320/2002 Sb., vyhlášku MV č. 246 /2001 Sb. § 44., vyhlášku č. MD 102/1995 Sb., vyhlášku ČUBP - BU č. 213 Sb. § 12 odst.5., vyhlášku č. 23/2008 Sb.

1. V garáži je povoleno umístění vozidel pouze s pohonem kapalných látek není povoleno a to ani příležitostně garážování vozidla na pohon zkapalněným ani jiným palivem PROPAN-BUTAN značka LPG,ZEMNÍ PLYN a BIOPLYN- značka CNG.
2. Držitel motorového vozidla (osoba odpovídající za provoz) je povinen věnovat péči elektrické výzbroji, palivovému systému a nádrži a udržovat tyto součásti v takovém stavu, aby nemohlo dojít k požáru.
3. V garáži je možno provádět opravy vlastního vozidla, které má stanoviště v této garáži a je hlášeno na dopravním inspektorátu. Při demontáži součástek, které znemožní okamžité vyvezení vozidla v případě nebezpečí, je nutno vypustit z palivové nádrže pohonné hmoty a uložit je mimo prostor garáže.
4. V garáži je dovoleno spouštět motor a jeho chod jen v nezbytně nutné míře. Po nastartování musí vozidlo neprodleně opustit prostor garáže. Při spuštění a provozu vozidla nesmí být uživatelé bytových domů, případně jiných blízkých objektů obtěžováni nadměrným hlukem, výfukovými plyny a nečistotou.
5. V garáži je povoleno skladovat jen nezbytně nutný počet pneumatik, duší a 40 litrů pohonných hmot v nerozbitných, dokonale utěsněných kovových nádobách (kanystr). V originálních uzavřených nádobách může být v garáži uskladněno až 5 litrů hořlavých kapalin určených k běžné údržbě a konzervaci automobilu. Odpadky nasycené olejem nebo hořlavými kapalinami není dovoleno v garáži ukládat nebo odhazovat.
6. V garáži je ZAKÁZÁNO manipulovat se zdroji ohně, ať již s chráněným nebo nechráněným plamenem, se žhavicími nebo žhnoucími předměty jakéhokoliv druhu a povahy.
7. V celém objektu garáží je  PŘÍSNÝ  ZÁKAZ  KOUŘENÍ.
8. V garáži není dovoleno skladovat hořlavé materiály, které nesouvisí s provozem motorového vozidla.
9. Zásahy do elektroinstalace garáže smí provádět jen družstvem pověřený pracovník s elektrotechnickou kvalifikací.
10. Je  ZAKÁZÁNO  vylévat zbytky pohonných hmot, olejů a čisticích prostředků do kanalizačních odpadů.
11. Kryty osvětlovacích armatur se NESMÍ sundávat. Světla se smí osazovat pouze žárovkami o povoleném výkonu (W).
12. Doplňování pohonných hmot v garáži za chodu motoru vozidla je PŘÍSNĚ  ZAKÁZÁNO.
13. Řidič vozidla je povinen se přesvědčit po ukončení každé jízdy a odstavení vozidla o jeho nezávadném stavu z hlediska požární ochrany.
14. Za účelem identifikace uživatele garáže, musí mít číselné označení shodné s číselným označením uvedeném v dokumentaci útvaru členských a bytových záležitostí.
15. Elektrotepelné spotřebiče jakékoliv konstrukce se v garážích SBD NH  ZAKAZUJE používat. Společný elektroměr neumožňuje rozúčtování spotřeby elektrického proudu.
16. Jednotlivé a řadové garáže se nesmějí vytápět lokálními spotřebiči na tuhá paliva. Hromadné garáže se nesmí vytápět lokálními spotřebiči na tuhá a kapalná paliva.
17. Jednotlivé a řadové garáže dělené požárními stěnami na prostory pro tři automobily nemusí být vybaveny hasicími přístroji.

Řadové garáže členěné na požární úseky požárními stěnami na prostory pro více než tři automobily musí mít v každém požárním úseku 1 ks ručního hasicího přístroje práškový nebo pěnový s obsahem hasiv 6 kg.

V hromadných garážích musí být na prvních 10 stání pro vozidla a na každých  20  stání v podlaží  nejméně 1 ks ruční hasicí přístroj  práškový  nebo  pěnový s obsahem hasiv nejméně  6 kg.

V požárním úseku hromadných garáží nesmí být ukládány pohonné hmoty ani jiný materiál.

V řadové, hromadné nebo vícepodlažní jednotlivé  volně stojící a nebo přistavené garáži nesmí být umístěno motorové vozidlo s pohonem na plynná paliva.

V garáži nesmí být ukládány tlakové nádoby s hořlavými a hoření podporujícími plyny.

Stání v hromadných garážích nesmí být užívána k jiným účelům.

Ruční   hasící  přístroje se umisťují u vjezdů a vstupů do podlaží a dále rovnoměrně po ploše podlaží. (ČSN 730804, příloha 1. /normativní/ Požární bezpečnost garáží str. 109 - 112 , ČSN 730838 čl. 36).

 

13. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení

Automatická spojovatelka:  596 763 001, 724 285 254, 602 531 139

V případě znalosti klapky konkrétní osoby spojení funguje beze změn vytočením přímé linky a následující klapky:

Přímé linky:   596 763 0xx - dle níže uvedených dvojčíslí

viz. telefonní seznam

 

14. E-mailové adresy

viz. e-mailové adresy

 

15. Výzva k bezhotovostnímu styku

Každoročně se na vás v červnovém vydání Zpravodaje SBD NH obracíme s žádostí, abyste písemně oznámili družstvu své číslo bankovního účtu (a to i v případě, že nájemné a zálohové platby platíte z účtu jako SIPO nebo ze sporožira), abychom mohli zasílat veškeré přeplatky (tj. např. vyúčtování služeb, nájemné, zálohové platby, příjmy z pronájmu nebytových prostor apod.) bezhotovostně - převodním příkazem. Vzhledem k tomu, že zatím odezva nebyla příliš velká, obracíme se opět na vás, a to nejen z důvodu bezpečnostních (krádeže peněžních poukázek z poštovních schránek), ale   i ekonomických - snížení nákladů na poštovné. Zároveň vás upozorňujeme, že přednostně odesíláme přeplatky z vyúčtování služeb bezhotovostně a až následně poštovní poukázkou. V případě, že jste v poslední době měnili účet u banky, nezapomeňte tuto změnu oznámit níže uvedeným pracovnicím. U veškeré korespondence uvádějte přesnou specifikaci jednotky, tj. jméno a příjmení, číslo jednotky (bytu, garáže), popř. variabilní symbol (je uveden na rozpisu nájmu a zálohových plateb) a adresu.

Podepsaný výpis z účtu zašlete laskavě na adresu družstva, popř. osobně předejte pracovnicím referátu vyúčtování služeb – budova Na Výspě 10, kancelář č. 208:

 - paní Jergová           tel: 596 763 048, e-mail: jergova@sbdnh.cz

 - paní Bogaňová       tel: 596 763 064, e-mail: boganova@sbdnh.cz

 

 

V Ostravě, červen 2013

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017