Logo SBD NH        Prosinec 2000

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. Informace o konání shromáždění delegátů SBD NH - výsledky voleb do představenstva a kontrolní komise družstva
  2. Změna v systému plateb za likvidaci a svoz komunálního odpadu
  3. Odečty vodoměrů
  4. Pojištění domů
  5. Volby do výborů členských samospráv a volba delegátů na SD
  6. Celodružstevní dovolená ve dnech 27.-29.12.2000

1. Informace o konání shromáždění delegátů SBD NH - výsledky voleb do představenstva a kontrolní komise družstva

Dne 23.11.2000 se konalo plánované shromáždění delegátů družstevníků Stavebního bytového družstva Nová huť.

Po zprávách představenstva a kontrolní komise byly na programu jednání volby do představenstva družstva a kontrolní komise družstva pro nové pětileté volební období.
Jednání SD proběhlo v souladu se stanovami družstva, jednacím a volebním řádem družstva.
Za členy představenstva byli shromážděním delegátů zvoleni:

JUDr. Jiří Adamec
Petr Buček
Ing. Rudolf Budín
Zdeněk Dostál
Miroslav Frajkovský
Jarmila Krzywoňová
Mgr. Petr Opletal
Ing. Radomír Prešer
Ing. Lubomír Šebesta.

Za členy kontrolní komise byli shromážděním delegátů zvoleni:

Magdalena Daňková
Erika Domašíková
Eduard Osuchowski
Petr Pilát
Miluše Prášilová

Na prvním jednání těchto nově zvolených orgánů byli zvoleni do uvedených funkcí:

Ing. Rudolf Budín

předseda představenstva
Zdeněk Dostál místopředseda představenstva
Jarmila Krzywoňová předsedkyně ekonomické komise představenstva
Petr Buček předseda technické komise představenstva
JUDr. Jiří Adamec předseda organizačně právní komise představenstva
Eduard Osuchowski předseda kontrolní komise
Erika Domašíková místopředsedkyně kontrolní komise

2. Změna v systému plateb za likvidaci a svoz komunálního odpadu

Dnem 13.4.2000 nabyla účinnosti vyhláška města Ostravy č. 2/2000, kterou se stanoví poplatek za komunální odpad. V této souvislosti se změnil způsob výběru a placení poplatku za svoz a likvidaci komunálního odpadu. Správa poplatku podléhá zákonu č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků ve znění pozdějších předpisů.

Za poplatníky (to jsou nájemníci, příp. vlastníci bytů, kteří produkují komunální odpad) odvádí poplatek na účet města Ostravy plátce (§10 odst. 2 zákona 37/2000 Sb. - zákon o odpadech). Plátcem je vlastník nebo správce nemovitosti, kde vzniká komunální odpad.

Z výše uvedených skutečností vyplývá, že SBD NH jako plátce bude hradit za likvidaci komunálního odpadu na účet města Ostravy poplatek dle počtu osob zjištěných dle evidence obyvatel, upřesňovaný prostřednictvím zástupců samospráv (pouze tam, kde byly zjišťovací archy vyplněny kompletně). Rozúčtování těchto nákladů mezi uživatele, resp. vlastníky bytů příslušného domu se bude provádět tak jako doposud, to je dle platné vyhlášky Ministerstva financí č. 85/97 Sb., a to podle m2 podlahové plochy bytu.

3. Odečty vodoměrů

Vzhledem k opakovaným dotazům členů našeho družstva na změnu termínů provádění odečtů vodoměrů dokládáme na vysvětlenou:

Každého roku byly odečty vodoměrů v celém bytovém fondu SBD NH rozděleny do pěti sektorů a odečítány postupně od 24.11. do 4.1. Podpisem dohod o způsobu rozpočítávání nákladů dodávky spotřebované teplé užitkové vody dle m3 zjištěné na bytových vodoměrech (dříve dle m2 podlahové plochy bytu) mezi jednotlivé domy v rámci výměníkové stanice jsme se zavázali předat výsledky odečtů vodoměrů dodavateli nejpozději do desátého pracovního dne následujícího účetního období. Na základě této skutečnosti vyplývající ze zachování konečného termínu zúčtování, jsme byli nuceni sjednotit veškeré odečty do jednoho sektoru tak, abychom stačili v řádném termínu zpracovat potřebné doklady a zároveň umožnit provedení druhého odečtu těm, kteří byli pro první termín zaneprázdněni.

Odečty v následujícím roce budou prováděny opět ve stejném období, tzn. že náklady za spotřebu vody budou účtovány vždy za 12 kalendářních měsíců.

Věříme, že pochopíte nutnost tohoto opatření, které má ve své podstatě přinést zpřesnění do rozdělení nákladů vzniklých v rámci společné výměníkové stanice.

4. Pojištění domů

SBD NH se připojilo k rámcové pojistné smlouvě č. 595018620-1 uzavřené mezi Kooperativou a Svazem českých a moravských bytových družstev. Na základě této smlouvy je majetek (případně spoluvlastnictví) družstva pojištěn pro případy

- poškození nebo zničení věcí živelnou událostí, u tohoto druhu pojištění pojišťovna hradí družstvu škody vzniklé na majetku družstva (nikoliv nájemců nebo vlastníků bytů) živelnou událostí (požár, výbuch, bouře, záplavy, vítr, apod.)
- vzniku odpovědnosti SBD NH za škody za škodu jiným osobám, u tohoto druhu pojištění pojišťovna hradí poškozeným osobám škodu na jejich majetku, pokud za tuto škodu odpovídá družstvo. V praxi se jedná zejména o případy, kdy nájemcům či vlastníkům bytů vznikne škoda na jejich majetku, případně malbách, na př. v důsledku zatopení bytu vadnou střechou
- pojištění proti vandalizmu, pojištění se vztahuje na poškození domu nebo domovního vybavení způsobeném vandaly za předpokladu nahlášení způsobeného poškození policii neprodleně po jeho zjištění. Patří sem např. poškození poštovních schránek, zvonkových tabel apod.
- pojištění hydrantů a hasicích přístrojů proti krádeži, pojišťovna plní svůj smluvní závazek za předpokladu nahlášení krádeže neprodleně na policii a v případě provedení hydrantových skříní schváleného typu (prosklená a zajištěná dvířka)

Pokud nájemci vznikne škoda, za níž odpovídá SBD NH, je poškozený povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu oznámit družstvu a umožnit bytové techničce zpřístupnění bytu za účelem ověření příčiny vzniku škody a jejího rozsahu. Pojistnou událost pak nájemce uplatní buď přímo u pojišťovny, s níž uzavřel pojištění své domácnosti a nebo u družstva, které uplatní pojištění u Kooperativy a.s. Pokud nájemce uplatní náhradu škody u družstva, musí ve své žádosti o náhradu škody uvést všechny věci, které mu byly pojistnou událostí poškozeny, jejich stáří, pořizovací hodnotu, případně též zůstatkovou hodnotu.

Za účelem rychlého vyřízení pojistné události doporučujeme všem nájemcům bytů (garáží) dodržovat shora uvedený postup a při likvidaci pojistné události spolupracovat jak s SBD NH, tak s pracovníky Kooperativy.

5. Volby do výborů členských samospráv a volba delegátů na SD

Chtěli bychom rovněž připomenout výborům členských samospráv, kterým tento rok vyprší pětiletý mandát na nutnost svolání členské schůze samosprávy se zvolením, dle stanov družstva, tří až pětičlenného výboru.

Na této schůzi je rovněž potřebné zvolení delegáta, případně náhradníka do nejvyššího orgánu družstva - shromáždění delegátů.

Z jednání Vašich členských samospráv pořiďte zápis, který společně s prezenční listinou zašlete laskavě na družstvo k evidenci.

6. Celodružstevní dovolená ve dnech 27.-29.12.2000

Z důvodu hospodárného provozu správy družstva, bude v době od 27. prosince do 29. prosince tohoto roku na družstvu celozávodní dovolená. Proto vyřízení Vašich záležitostí směrujte laskavě až na dobu po jejím ukončení.

Zajištění havarijní služby, vyprošťování a opravy výtahů fungují nepřetržitě.

Děkujeme za pochopení.

 

V Ostravě, 11.12.2000

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017