|
Obsah
1. Zpráva o výsledku volebního shromáždění delegátůDne 22. 11. 2005 se v sále Domu kultury AKORD, Ostrava - Zábřeh konalo Shromáždění delegátů Stavebního bytového družstva Nová huť, které mělo na programu volbu členů představenstva a kontrolní komise družstva. Po volbě volební a mandátové komise seznámil předseda kontrolní komise, pan Eduard Osuchowski, přítomné delegáty se zprávou kontrolní komise a předseda představenstva, Ing. Rudolf Budín, s krátkou hodnotící zprávou představenstva. Poté se řízení voleb v souladu s jednacím řádem družstva ujal zvolený předseda volební komise, Ing. Jaromír Dřízgevič, který s ostatními členy zvolené volební komise rovněž dohlížel na řádný průběh voleb. Na základě volebních výsledků byli shromážděním delegátů do funkce členů představenstva zvoleni:
Do funkce členů kontrolní komise byli zvoleni:
Na prvním jednání těchto nově zvolených orgánů byli zvoleni do uvedených funkcí:
2. Oznámení o celozávodní dovolenéZ důvodu hospodárného provozu správy družstva bude v době 27., 28., 29. a 30. prosince (úterý až pátek) 2005 na SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení. Případné
havarijní závady budou v období od 24. 12. 2005 do 2. 1. 2006 řešeny následujícím
způsobem:
Havárie a závady je možno
taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem má číslo 596
740 243 nebo na nepřetržitou službu vrátných na tel. číslo 596 763
038 nebo 596 763 039. Děkujeme
za pochopení. 3. Havarijní službaPřestože má SBD NH již od roku 1997 sjednanou nepřetržitou havarijní službu s firmou COME Elektromontáže, opakovaně zjišťujeme, že je tato zákroková služba využívána ne vždy efektivně a s rozmyslem ze strany objednatelů. Opakují se také dotazy na způsob úhrady za havarijní výjezdy. Uvedené problémy nás zejména v období, kdy budete v době naší celozávodní dovolené možná na této službě závislí, vedou k zopakování hlavních zásad pro využití havarijní služby. Dispečerská služba je sjednána pro odstranění vad havarijního charakteru a to :
Dispečerská služba zajistí odstranění bezprostředního havarijního stavu, který by mohl vést k ohrožení osob, svěřeného majetku nebo vést ke škodám rozsáhlého charakteru. To znamená, že havarijní zásah nemusí vždy znamenat úplné odstranění vady, v některých složitějších případech lze pouze zamezit vzniku dalších škod. Veškeré
výjezdy havarijní služby jsou následně fakturovány v souladu s platnými
Stanovami SBD NH, případně dle smluv o převodu jednotky do vlastnictví. Z tohoto
důvodu na Vás apelujeme, abyste si vždy před přivoláním havarijní
služby ověřili nutnost tohoto výjezdu, přístupnost prostor, ve kterých má
být zásah proveden – tzn. dostupnost klíčů od společných prostor, přítomnost
osoby v bytě, v němž k havárii došlo apod. Právě marné výjezdy
jsou vždy předmětem kritiky, zbytečných výdajů
a nepříjemného prokazování oprávněnosti či pochybení ze strany
objednatele. 4. Odklízení sněhu před domem v zimních měsícíchZimní údržba místních komunikací – tedy přístupových chodníků, které hraničí s nemovitostí, je opakovaně předmětem dotazů a polemik, týkajících se zodpovědnosti. Vzhledem k těmto skutečnostem uvádíme základní informace k této problematice. Povinnost zajišťovat schůdnost těchto přístupových komunikací mají na území města Ostravy dle vyhlášky č. 11/1997, vlastníci nemovitostí. V květnu1995 schválilo představenstvo SBD NH znění Domovního řádu, kdy článkem č. 8 je způsob a rozsah úklidu společných prostor /tím jsou míněny i přístupové komunikace v zimním období/ v pravomoci členské samosprávy, resp. rozhodnutí členské schůze. V tomto smyslu v bytovém fondu SBD NH existují, nebo jsou tolerovány následující formy zajištění zimní údržby přístupových chodníků:
Vzhledem k aktuálnosti této problematiky apelujeme na všechny uživatele, aby dodržovali a respektovali rozhodnutí členské samosprávy a aktivně se podíleli na zimní údržbě přístupových komunikací. V opačném případě bude SBD NH nuceno v rámci svých pravomocí přistoupit k zajištění těchto služeb za úplatu. 5. Informace o provozování termoregulačních ventilů v bytechPřestože jsou termoregulační ventily na topných tělesech namontovány již ve všech bytech našeho bytového fondu a většina uživatelů se již naučila s teplem hospodařit, když poznali, jak se má efektivně manipulovat s termoventily, s příchodem každého zimního období opakovaně řešíme situace nedostatečného vytápění, podchlazování, výskytu plísní apod.. Proto znovu připomínáme, že optimální je nastavit termoventily na stupeň teploty, kterou chceme v jednotlivých místnostech dosáhnout a toto nastavení ponechat. Nevhodné je manipulovat s termoventily tak, že je střídavě nastavujeme na nejnižší stupeň, případně uzavíráme, a následně nastavujeme na stupeň nejvyšší. Střídavým ochlazováním a přehříváním vzduchu se porušuje vlhkostní režim v místnostech. Vzduch v místnosti se při nárazovém zvýšení teploty radiátoru rychleji zahřívá než stavební konstrukce, a tím může docházet k vlhnutí stěn případně i rosení oken. Nevhodné je také dlouhodobé uzavření hlavic termoventilů v bytech, které nejsou průběžně obývány, kdy dochází k ochlazování i vedlejších bytů. Tyto prostory jsou nepřímo vytápěny svými sousedy. Takovéto počínání má kromě negativních vlivů na mezilidské vztahy v domě také nevhodný účinek na stavební konstrukci, vlhkostní režim v bytech, tvorbu plísní a bujení zdraví škodlivých mikroorganismů. Z uvedeného vyplývá, že nynější požadavky na hygienické bydlení v panelových domech se plně dotýkají všech zúčastněných nájemníků i vlastníků bytových jednotek. Je mylné se domnívat, že neuváženým šetřením, případně vypínáním ústředního topení dochází k šetření, opak bývá pravdou. Je zřejmé, že značné úspory, které obtěžují ostatní uživatele okolních bytů, nemohou být ve výsledku finančně výhodné, jelikož se takové nedotápěné byty zařadí do spotřebního průměru. Dále je třeba zdůraznit, že pro letní období, kdy se již netopí, je nutno ponechat termoventily otevřené na maximální hodnotu. V žádném případě není vhodné nastavovat termoregulační ventily do polohy 0 (nula) v době mimo topnou sezónu. Při této poloze je hřídelka ventilu extrémně namáhána a ovlivňována okolním prostředím, následně pak může dojít k tzv. „zaseknutí hřídelky", jejíž odstranění si vyžaduje zásah pracovníků údržby SBD NH. Při ukončení topné sezóny je nutné uvolnit ventily na maximum, tj. na číslo 5, z důvodu zachování volného průtoku kapaliny v rozvodech ústředního topení. Kapalina, i když v letním období neslouží k vytápění, v rozvodech topení stále protéká a je pod určitým tlakem a zajišťuje těsnost armatur. Poloha nastavená na maximum taktéž zamezí případnému zavzdušnění celého systému ústředního topení v případě odstávek nebo odstraňování závad na systému ústředního topení v rámci domu nebo výměníkové stanice. Během případné opravy nebo odstávky topných systémů, o kterých býváte informováni prostřednictvím vývěsky ve společných prostorách, vás žádáme, abyste v takovém případě v co nejkratším možném termínu otočili termoventily na maximální hodnotu 5 a ponechali je v takto otevřeném stavu minimálně po dobu odstávky. Tím nejefektivněji zabráníte zavzdušnění topného systému. 6. Využívání společných prostor domuPři preventivních kontrolách společných prostor jednotlivých domů nacházíme stále častěji na podestách, na chodbách ale i v kolárnách, kočárkárnách a dokonce i v napojovacích uzlech odložené věci – nábytek, zařizovací předměty, pneumatiky, příp. odpadky apod.. Tato situace je nepřípustná jak z hlediska požárního rizika, tak samozřejmě z pohledu neoprávněného využívání prostor úzkou skupinou nájemců, tak i z hlediska dodržování hygienických předpisů, kdy ostatním je v podstatě bráněno využívat výkonu svých práv a užívat všechny společné prostory v souladu s kolaudačním rozhodnutím. Apelujeme tedy na váš zodpovědný přístup a ohleduplnost. Společné prostory slouží v určených místnostech k sušení prádla, mandlování, praní, odkládání kol a kočárků, nikoliv jako skladiště odložených věcí. V případech takového zjištění jsme nuceni přistoupit k vyklizení a náklady s tím spojené jsou pak účtovány k tíži všem členům příslušné samosprávy. Dále připomínáme, že dle zákona o PO č.133/1985 Sb., zákona č.237/2000 Sb. §17 a dále vyhlášky MV ČNR o PO č.246/2001 Sb. je uživatel povinen udržovat pořádek v nebytových prostorách, v nichž může dojít ke vzniku požáru a ke ztížení zásahu jednotky požární ochrany. Nesmí skladovat různý materiál a předměty tak, aby znemožnil přístup k rozvodným zařízením el. energie, plynu, vody a ÚT, nebo ztížil záchranné práce. Dále musí udržovat volné chodby, schodiště a další únikové cesty. 7. Nová okna vyžadují nové návykyV roce 2005 byla v domech SBD NH vyměněna okna za nová, většinou plastová, v 850 bytových jednotkách. Změna návyků spojených s užíváním oken se tedy týká stále většího počtu uživatelů. Proto připomínáme, že při montáži oken s celoobvodovým kováním jsou pohyblivé spáry téměř dokonale těsné a obdobně je tomu při současné technologii úpravy ostění u spár pevných. To je sice výborné z hlediska snížení tepelných ztrát, ale nevhodné z hlediska hygienického. Jestliže dojde k výměně oken s vysokou infiltrací za okna nová a obyvatelé bytu si zachovají stejné návyky, kdy dříve téměř nemuseli větrat vůbec, začne se zvyšovat relativní vlhkost v bytě. To vede ke vzniku tepelně technických a hygienických problémů, jejichž důsledkem je kromě kondenzace vlhkosti na oknech i vznik alergogenních plísní. Po výměně oken je tedy vždy nutné zajistit vhodným způsobem odvod vlhkosti z interiéru, aby se těmto problémům předešlo. 8. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2006K 1. 1. 2006 dochází k úpravám nájmů a zálohových plateb, a to na základě předpokládané úpravy cen jednotlivých služeb a dodávaných energií. U jednotlivých středisek je úprava propočtena zvlášť podle spotřeby a nákladů příslušného střediska. Zálohové platby pro teplou užitkovou vodu a studenou vodu (tj. vodné a stočné) jsou upraveny dle individuální spotřeby uživatelů. Zároveň tímto upozorňujeme, že podmínky pro snížení zálohových plateb týkající se uvedených služeb byly zveřejněny ve Zpravodaji SBD NH – červen 2001. U nákladů na opravy a údržbu (společných částí domu i jednotek) se vycházelo z plánů předpokládaných oprav pro rok 2006, které byly projednány na shromážděních vlastníků jednotek a také s výborem příslušné samosprávy, případně na členské schůzi samosprávy. V některých dohodnutých případech se vycházelo také z výhledových potřeb pro příští léta (generální opravy rozvodů vody, plynu, elektřiny, výměny oken, popř. revitalizace domu apod.), aby příslušná střediska měla v budoucnosti na velmi nákladné opravy finanční prostředky. Vlivem inflačního vývoje a v souvislosti se zvýšením cen energií dochází v případě bytů k úpravě správního poplatku. Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2006 bude uveden ve Zpravodaji SBD NH v roce 2006 po obdržení všech cenových ujednání od jednotlivých dodavatelů energií a služeb. 9. E-mailové adresyviz. e-mailové adresy 10. Telefonní seznam SBD NH podle odděleníviz. telefonní seznam
V Ostravě, prosinec 2005
|
Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte
na: palicova@sbdnh.cz
|