|
Obsah
1. Oznámení o celozávodní dovolenéZ důvodu hospodárného provozu správy družstva bude v době 27., 28. a 29. prosince (středa až pátek) 2006 na SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení. Případné
havarijní závady budou v období od 24. 12. 2006 do 1. 1. 2007 včetně řešeny následujícím
způsobem:
Havárie a závady je možno
taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem má číslo 596
740 243 nebo na nepřetržitou službu vrátných na tel. číslo 596 763
038 nebo 596 763 039. Děkujeme
za pochopení. 2. Havarijní službaPřestože má SBD NH již od roku 1997 sjednanou nepřetržitou havarijní službu s firmou COME Elektromontáže Ostrava, s.r.o., opakovaně zjišťujeme, že je tato zákroková služba využívána ne vždy efektivně a s rozmyslem ze strany objednatelů. Opakují se také dotazy na způsob úhrady za havarijní výjezdy. Uvedené problémy nás zejména v období, kdy budete v době naší celozávodní dovolené možná na této službě závislí, vedou k zopakování hlavních zásad pro využití havarijní služby. Dispečerská služba je sjednána pro odstranění vad havarijního charakteru a to :
Dispečerská služba zajistí odstranění bezprostředního havarijního stavu, který by mohl vést k ohrožení osob, svěřeného majetku nebo vést ke škodám rozsáhlého charakteru. To znamená, že havarijní zásah nemusí vždy znamenat úplné odstranění vady, v některých složitějších případech lze pouze zamezit vzniku dalších škod. Veškeré
výjezdy havarijní služby jsou následně fakturovány v souladu s platnými
Stanovami SBD NH, případně dle smluv o převodu jednotky do vlastnictví. Z tohoto
důvodu na Vás apelujeme, abyste si vždy před přivoláním havarijní
služby ověřili nutnost tohoto výjezdu, přístupnost prostor, ve kterých má
být zásah proveden – tzn. dostupnost klíčů od společných prostor, přítomnost
osoby v bytě, v němž k havárii došlo apod. Právě marné výjezdy
jsou vždy předmětem kritiky, zbytečných výdajů
a nepříjemného prokazování oprávněnosti či pochybení ze strany
objednatele. 3. Využívání společných prostor domuPři preventivních kontrolách společných prostor jednotlivých domů nacházíme stále častěji na podestách, na chodbách ale i v kolárnách, kočárkárnách a dokonce i v napojovacích uzlech odložené věci – nábytek, zařizovací předměty, pneumatiky, příp. odpadky apod.. Tato situace je nepřípustná jak z hlediska požárního rizika, tak samozřejmě z pohledu neoprávněného využívání prostor úzkou skupinou nájemců a v další řadě i z hlediska dodržování hygienických předpisů, kdy ostatním je v podstatě bráněno využívat výkonu svých práv a užívat všechny společné prostory v souladu s kolaudačním rozhodnutím. Apelujeme tedy na váš zodpovědný přístup a ohleduplnost. Společné prostory slouží v určených místnostech k sušení prádla, mandlování, praní, odkládání kol a kočárků, nikoliv jako skladiště odložených věcí. V případech takového zjištění jsme nuceni přistoupit k vyklizení a náklady s tím spojené jsou pak účtovány k tíži všem členům příslušné samosprávy. Dále připomínáme, že dle zákona o PO č.133/1985 Sb. vč. novely č. 67/2001 Sb., zákona č.237/2000 Sb. §17 a dále vyhlášky MV ČNR o PO č.246/2001 Sb. je uživatel povinen udržovat pořádek v nebytových prostorách, v nichž může dojít ke vzniku požáru a ke ztížení zásahu jednotky požární ochrany. Nesmí skladovat různý materiál a předměty tak, aby znemožnil přístup k rozvodným zařízením el. energie, plynu, vody a ÚT, nebo ztížil záchranné práce. Dále musí udržovat volné chodby, schodiště a další únikové cesty. V neposlední
řadě upozorňujeme uživatele na nešvar, který se opakovaně projevuje.
Velkoobjemový odpad a často i nebezpečný odpad (zářivky, ledničky,
pneumatiky, apod.) uživatelé ukládají vedle kontejnerů, čímž zakládají
tzv. „černé skládky“. Tento
odpad není odvážen pravidelnou svozovou službou, je velmi problematické
prokázat původce, často tedy i tyto černé skládky musí být zlikvidovány
na náklady příslušného domu. V případě
potřeby může SBD NH zajistit přistavení velkoobjemového kontejneru pro
konkrétní dům a to po dohodě s členskou samosprávou. Náklady s tím
spojené nese v tomto případě příslušná členská samospráva. 4. Odklízení sněhu před domem v zimních měsícíchZimní údržba místních komunikací – tedy přístupových chodníků, které hraničí s nemovitostí, je opakovaně předmětem dotazů a polemik, týkajících se zodpovědnosti. Vzhledem k těmto skutečnostem uvádíme základní informace k této problematice. Povinnost
a zodpovědnost za odstraňování a zmírňování závad ve schůdnosti vychází
ze zákona 13/1997 Sb. Pro
lepší orientaci uvádíme souhrnný popis údržby místních komunikací
(materiál převzat z Jižních listů ÚMOb Ostrava-Jih):
V květnu1995 schválilo představenstvo SBD NH znění Domovního řádu, kdy článkem č. 8 je způsob a rozsah úklidu společných prostor /tím jsou míněny i přístupové komunikace v zimním období/ v pravomoci členské samosprávy, resp. rozhodnutí členské schůze. V tomto smyslu v bytovém fondu SBD NH existují, nebo jsou tolerovány následující formy zajištění zimní údržby přístupových chodníků:
Vzhledem
k nadcházejícímu zimnímu období apelujeme na všechny uživatele, aby
dodržovali a respektovali rozhodnutí členské samosprávy a aktivně se podíleli
na zimní údržbě přístupových komunikací. V opačném případě
bude SBD NH nuceno v rámci svých pravomocí přistoupit k zajištění
těchto služeb za úplatu. 5. Správní poplatky - vlastníci, družstva, společenství vlastníkůNa základě rozhodnutí představenstva družstva uvádíme přehledně výši příspěvku za výkony správy družstva a další služby související s prováděním účetnictví pro jiná družstva nebo SVJ, které byly představenstvem družstva schváleny pro rok 2007.
6. Zpráva o převodech jednotek do vlastnictvíStejně jako v minulých letech probíhají i v současné době převody bytových a garážových jednotek do vlastnictví podle podaných žádostí a v termínech vzájemně uzavřených dohod. Konečný termín pro uskutečnění převodu jednotky do vlastnictví člena družstva je na základě rozhodnutí představenstva družstva rok 2010. Vzhledem k tomu, že trend, kdy většina oslovených žadatelů, kterým podle uzavřené dohody příslušné smlouvy o převodu jednotky připravujeme, realizaci předmětu své žádosti opětovně odkládá na pozdější dobu, bude se představenstvo družstva na některém z příštích jednání zabývat opětovným posunutím tohoto konečného termínu. Z pozvaných 537 žadatelů uzavřelo smlouvu o převodu jednotky v roce 2006 172 nájemníků bytových jednotek a 27 nájemců garáží (37 %). Ke konci tohoto roku bude do vlastnictví nájemců , členů družstva, převedeno celkem 1395 bytových jednotek a 416 garáží. 7. Podmínky pro povolování stavebních úprav v bytech SBD NHZ důvodu častých žádostí o povolení stavební úpravy v bytě uvádíme přehled podmínek, po jejichž splnění bude žádost posuzována:
Písemná žádost podaná na družstvo musí obsahovat:
Podle rozsahu povolovaných stavebních úprav SBD NH:
Obecné podmínky:
Poplatky dle rozhodnutí představenstva SBD NH:
Upozornění: Pokud nebudou dodrženy podmínky stanovené SBD NH pro povolení stavebních úprav v bytě, družstvo může požadovat dle čl. 45 Stanov SBD NH, aby uživatel bytu provedené nepovolené úpravy a změny bez odkladu odstranil. Zvláště zdůrazňujeme, že celá stěna instalační šachty ve WC (někde i v koupelně) musí být na celou výšku demontovatelná – nesmí být vyzděná z důvodu výměny nebo opravy stoupacího potrubí. Dále musí být do instalační šachty umožněn přístup dvířky velikosti min. 600 x 500 mm pro výměnu příp. opravu vodoměrů, plynoměru, uzavíracích armatur. Dvířka musí být umístěna tak, aby po jejich otevření, příp. demontáži, byly v pohledu viděny uzavírací ventily, vodoměry i plynoměr navíc minimální vzdálenost mezi okrajem otvoru dvířek a okrajem vodoměru musí být 10 cm. 8. Statistický přehled žalob podaných na dlužníkyKromě samozřejmého vůči dlužníkům uplatňovaného poplatku z prodlení, který promíjíme pouze pro první případ porušení povinnosti nájemce-člena družstva, uvádíme zde rovněž statistický přehled žalob podaných na dlužníky k Okresnímu soudu, a to za období posledních 12 měsíců: 35 žalob pro neplacení nájemného - návrhy na vydání platebního rozkazu, 12 návrhů exekucí na movité věci, mzdu, sociální dávky, 6 návrhů exekucí na členský podíl, 7 návrhů na vyklizení bytu, 22 výpovědí z nájmu bytu. 9. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2006K 1. 1. 2007 dochází k úpravám nájmů a zálohových plateb, a to na základě předpokládané úpravy cen jednotlivých služeb a dodaných energií. U jednotlivých středisek je úprava propočtena zvlášť podle spotřeby a nákladů příslušného střediska. Zálohové platby pro teplou užitkovou vodu a studenou vodu (tj. vodné a stočné) jsou upraveny dle individuální spotřeby uživatelů. Zároveň tímto upozorňujeme, že pro změny zálohových plateb pro výše uvedené služby platí následující podmínky:
U nákladů na opravy a údržbu (jak na společné části domu, tak i jednotky) se vycházelo z předpokládaných oprav v roce 2007, které byly projednány na shromáždění vlastníků jednotek a s výborem samosprávy a zároveň z výhledu pro příští léta (generální opravy rozvodů vody, plynu, elektřiny, popř. revitalizace domu apod.), aby příslušná střediska měla na velmi nákladné opravy finanční prostředky. Zároveň u středisek, kde je prováděna revitalizace celého objektu, je přidána položka splátka úvěru – revitalizace a o tuto částku je snížena položka týkající se nákladů na opravy a údržbu společných částí domu. Dále je promítnuta úprava příspěvku na odměny pro funkcionáře samospráv dle schválení shromáždění delegátů v květnu letošního roku (viz Zpravodaj SBD NH - červen 2006). Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2007 bude uveden ve Zpravodaji SBD NH v roce 2007 po obdržení všech cenových ujednání od jednotlivých dodavatelů energií a služeb. 10. E-mailové adresyviz. e-mailové adresy 11. Telefonní seznam SBD NH podle odděleníviz. telefonní seznam
V Ostravě, prosinec 2006
|
Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte
na: palicova@sbdnh.cz
|