Logo SBD NH        Prosinec 2009

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. Oznámení o celozávodní dovolené během vánočních svátků a systém odstraňování havarijních poruch
  2. Havarijní služba
  3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících
  4. Stavební úpravy
  5. Společné televizní antény - digitalizace
  6. Prodej garáží vlastněných SBD NH
  7. Převody bytů a garáží do vlastnictví nájemců - členů SBD NH
  8. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2010
  9. Dluhy nad 8 tisíc Kč k 31.10.2009
  10. Dotace na opravy a údržbu domů
  11. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení
  12. E-mailové adresy
  13. Připomenutí

 

1. Oznámení o celozávodní dovolené během vánočních svátků a systém odstraňování havarijních poruch

Z důvodu hospodárného provozu správy družstva bude v době 28., 29., 30. a 31. prosince 2009 (pondělí až čtvrtek) na SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení.

Případné havarijní závady budou v období od 24. 12. 2009 do 3. 1. 2010 včetně řešeny následujícím způsobem:

- opravy výtahů budou prováděny formou hotovostní služby, kterou je možno objednat na telefonu se záznamníkem. Číslo tohoto telefonu je  596 740 245,
- služba vyprošťování osob trvá nepřetržitě 24 hodin, a to na čísle 602 718 504,
- havarijní služba v oborech vodař, elektromontér, topenář, plynař, čištění odpadů je zajišťována nepřetržitě 24 hodin denně firmou COME Elektromontáže Ostrava s.r.o. na následujících telefonních číslech 596 611 155, 602 513 156, 602 513 157

Havárie a závady je možno taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem má číslo 596 740 243, nebo na nepřetržitou službu vrátných na tel. číslo 596 763 038 nebo 596 763 039.

Děkujeme za pochopení.

2. Havarijní služba

Přestože má SBD NH již od roku 1997 sjednanou nepřetržitou havarijní službu s firmou COME Elektromontáže Ostrava, s.r.o., opakovaně zjišťujeme, že je tato zákroková služba využívána ne vždy efektivně  a s rozmyslem ze strany objednatelů. Opakují se také dotazy na způsob úhrady za havarijní výjezdy. Uvedené problémy nás zejména v období, kdy budete v době naší celozávodní dovolené možná na této službě závislí, vedou k zopakování hlavních zásad pro využití havarijní služby.

Dispečerská služba je sjednána pro odstranění vad havarijního charakteru, a to :

- Od 6.00 do 14.00 hod. v pracovních dnech - účtována ve výši hodinové zúčtovací sazby (dále jen HZS) 200,- Kč/hod.
- Od 14.00 do 6.00 hod v pracovních dnech + přirážka 25% k HZS
- O sobotách a nedělích + přirážka 50% k HZS
- O svátcích + přirážka 100% k HZS

Dispečerská služba zajistí odstranění bezprostředního havarijního stavu, který by mohl vést k ohrožení osob, svěřeného majetku nebo vést ke škodám rozsáhlého charakteru. To znamená,  že havarijní zásah nemusí vždy znamenat úplné odstranění vady, v některých složitějších případech lze pouze zamezit vzniku dalších škod.

Veškeré výjezdy havarijní služby jsou následně fakturovány v souladu s platnými Stanovami SBD NH, případně dle smluv o převodu jednotky do vlastnictví. Z tohoto důvodu na Vás apelujeme, abyste si vždy před přivoláním havarijní služby ověřili nutnost tohoto výjezdu, přístupnost prostor, ve kterých má být zásah proveden – tzn. dostupnost klíčů od společných prostor, přítomnost osoby v bytě, v němž k havárii došlo apod. Právě marné výjezdy jsou vždy předmětem kritiky, zbytečných výdajů  a nepříjemného prokazování oprávněnosti či pochybení ze strany objednatele.

3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících

Určitě mnozí z Vás očekávají podstatnou změnu v souvislosti s tolik medializovaným tzv. „chodníkovým zákonem“.  A říkáte si, že konečně nebudete muset hrabat sníh z chodníků před domem.

V původním zákonu č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích se nikde výslovně neuvádělo, že má majitel přilehlé nemovitosti povinnost odstraňovat závady ve schůdnosti vzniklé znečištěním, náledím nebo sněhem, ale že odpovídá za škody, které by uživatelům případně vznikly.

Novela zákona o pozemních komunikacích v odst. 3 a 5 uvádí:

(3) Vlastník místní komunikace nebo chodníku odpovídá za škody, jejichž příčinou byla závada ve schůdnosti chodníku, místní komunikace nebo průjezdního úseku silnice, pokud neprokáže, že nebylo v mezích jeho možností tuto závadu odstranit, u závady způsobené povětrnostními situacemi a jejich důsledky takovou závadu zmírnit, ani na ni předepsaným způsobem upozornit.
(5) Úseky silnic a místních komunikací a chodníků, na kterých se pro jejich malý dopravní význam nezajišťuje sjízdnost a schůdnost odstraňováním sněhu a náledí, je vlastník povinen označit podle zvláštního předpisu nebo prováděcího předpisu. Vymezení takových úseků silnic stanoví příslušný krajský úřad svým nařízením a vymezení úseků místních komunikací a chodníků stanoví příslušná obec svým nařízením.

Uvedené ustanovení odst. 5 umožňuje vlastníkovi komunikace nebo chodníku přijmout rozhodnutí, že některé, jím určené komunikace a chodníky, nemusí uklízet.

Stručně řečeno, přijatá změna zákona o pozemních komunikacích říká, že vlastník komunikace nebo chodníku, konkrétně v případě sněhu nemusí sníh odstraňovat, pokud k tomu přijme patřičné rozhodnutí, ale je zodpovědný za škody, které v souvislosti s nezajištěním sjízdnosti a schůdnosti na komunikaci nebo chodníku vzniknou.

Magistrát města Ostravy, odbor dopravy, vydal v souladu s platným zněním zák. č. 13/1997 Sb., a za vydatné pomoci správců místních komunikací -  jednotlivých obecních úřadů,  nařízení města č. 7/2009, ve kterém jsou obsaženy veškeré neudržované místní komunikace a chodníky ve městě.

Na základě Zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích tak nebude na některých místních komunikacích, chodnících a zpevněných plochách prováděna zimní údržba komunikací. Ať už se jedná o chodníky podél rod. domů, přístupové chodníky ke vchodům do domů, chodníky podél podnikatelských budov apod.,  tyto nebudou i nadále v zimě ošetřovány plužením či posypem.

Protože zejména chodníky nelze jmenovitě popsat, uvádíme souhrnný popis neudržovaných místních komunikací a chodníků, jak jsou popsány ve výše uvedeném nařízení.

1. Udržovány budou pouze hlavní místní komunikace, chodníky, vozovky, nikoliv odbočky z těchto komunikací k jednotlivým domům, k soukromým objektům, prodejnám (např. zásobovací rampy) apod.
2. V případě parkovišť bude proplužen pouze průjezd parkovištěm, nikoliv jednotlivá stání. Parkovací zálivy se neošetřují.
3. Neošetřuje se sjezd (vjezd) k jednotlivým garážím v domech.
4. U zpevněných ploch se nebude prohrnovat celá plocha, ale pouze průjezdní šíře mechanizmu  cca    1,5- 1,8 m v místě nejvíce frekventovaném.
5. MO Ostrava-Jih nezajišťuje zimní údržbu veškerých chodníků, které sousedí se soukromými pozemky a budovami (zahrady, domy, obchody apod.)
6. Neudržované komunikace jsou vyznačeny v grafické mapě. Jedná se zejména o dvorní chodníky za domy,chodníky podél zadních-vedlejších vchodů do domů, nevýznamné spojovací chodníky s malou frekventovaností a úzké chodníky do 75 cm , přístupy na hřiště, k lavičkám apod.
7. Spojovací chodníky od hlavních (souběžných, podélných) chodníků, komunikací k nemovitostem (zejména soukromým), vchodům do domů (jak hlavním, tak i vedlejším).
8. Doposud neudržované MK IV. třídy (chodníky), zejména se jedná o chodníky přilehlé k nemovitostem, budou dle rozhodnutí RMO č. 4240/78 ze dne  23. 7. 2009  i nadále neudržované.   Jedná se zejména o chodníky u rod. domů.

Závěrem tímto příslušné městské obvodní úřady upozorňují občany, že chodníky přilehlé k nemovitostem, ať už se jedná o chodníky podél rod. domů, přístupové chodníky ke vchodům do domů, chodníky podél podnikatelských budov apod. nebudou i nadále v zimě ošetřovány plužením či posypem.

Co se týká venkovních předložných schodišť, podest a podobně, zde se situace nemění.

V rámci bytového fondu SBD NH jsou využívány následující formy zajištění zimní údržby:

1) Pravidelný úklid společných prostor domu je zajišťován jednotlivými uživateli, včetně případného odklízení sněhu.
2) Úklid je zajišťován formou dohody o pracovní činnosti členem příslušné samosprávy, pak je tato osoba zodpovědná i za odklízení sněhu.
3) V domě je sjednána profesionální úklidová služba, zde je až na několik výjimek zajištěn úklid sněhu, příp. posyp předložných schodišť a podest, v několika případech i přístupové komunikace ale pouze v den sjednaného úklidu. Mimo tyto dny by se v případě nutnosti měli o odklízení sněhu postarat jednotliví uživatelé, nejlépe na základě vzájemné dohody.

Je tedy jen na nájemcích a vlastnících bytů, jakým způsobem bude v jejich domě nadále prováděno odstraňování sněhu a případně i financována zimní údržba přístupových komunikací.

Závěrem upozorňujeme, že do jednotlivých domů byl dle požadavků výborů samospráv dodán posypový materiál.

4. Stavební úpravy

Zvyšující se požadavky uživatelů bytů na vyšší komfort bydlení má za následek neustále narůstající počet žádostí o povolení k provedení stavebních úprav v jednotlivých bytech. Již ve Zpravodaji 12-2008 jsme uvedli základní pravidla pro provádění stavebních úprav, s ohledem na zkušenosti jsme nuceni se k této problematice vrátit.

- člen nájemce družstevního bytu nesmí provádět stavební úpravy bez souhlasu pronajímatele a to ani na svůj náklad,
- vlastník bytu, resp. garáže nesmí provádět bez souhlasu všech spoluvlastníků stavební úpravy, které se týkají společných částí domu. Jedná se zejména o zásah do společných rozvodů vody, elektro a plynoinstalace, vzduchotechniky včetně zajištění bezproblémového přístupu k těmto rozvodům rozvodů ústředního vytápění, rozvodů STA, měřící techniky, termoregulace, obvodového pláště, statiky domu apod. V těchto případech je SBD NH jako správce a spoluvlastník domu připraveno spolupracovat se stavebníkem a být nápomocno při sestavení zejména technických podmínek.

Dále opakovaně uvádíme stavební úpravy, které s ohledem na Prohlášení vlastníka budovy vložená do Katastru nemovitostí nelze schvalovat:

- rozdělení dvojgaráže
- sloučení místností
- sloučení bytů

5. Společné televizní antény - digitalizace

Při přechodu na zemský digitální příjem televize musí projít úpravami naprosto všechny společné televizní antény (STA). Společné antény jsou totiž nastavené na příjem analogového signálu na určitých vysílacích kanálech, a pro digitální vysílání se často používají kanály jiné.

Vzhledem k tomu, že k vypnutí současného analogového vysílání dojde v našem regionu pravděpodobně v roce 2011 a možná ještě dříve, je nutné se této problematice bez odkladu  věnovat. Ve většině domů jsou potřebné úpravy buď již provedeny nebo alespoň zařazeny do plánu oprav. Úpravy spočívají v instalaci základních multiplexů s tím, že se do společného rozvodu STA pustí digitální signál a každá domácnost se bude muset vybavit settopboxem, příp. digitálním přijímačem.

Při této příležitosti musíme důrazně apelovat na všechny uživatele bytů, aby svévolně nezasahovali do rozvodů STA, ani nevyměňovali zásuvky STA. Tyto zásahy, provedené byť v dobrém úmyslu, vedou ve většině případů k narušení funkce STA v ostatních bytech pod, resp. nad bytem, v němž došlo k manipulaci. Vytipování zdroje vady a prokazování příčiny vady je záležitost zdlouhavá, značně problematická a finančně zbytečně náročná, které se dá jednoduše předejít respektováním základních pravidel – v případě potřeby jakékoli opravy, byť z důvodů estetických, požádat SBD NH.

6. Prodej garáží vlastněných SBD NH (garáže bez majetkové účasti členů družstva)

Družstvo je vlastníkem následujících garáží:

- 6 garáží v domě  na ul. Šeříková 12 v Ostravě – Výškovicích
- 1 garáž v domě na ul. Na Výspě 7 v Ostravě - Výškovicích
- 1 garáž v domě na ul. Kotlářova 36 v Ostravě – Zábřehu
- 1 garáž v domě na ul. Proskovická 59 v Ostravě - Výškovicích

Uvedené garáže se nacházejí v bytových domech a v dřívější době byly využívány  ke garážování služebních  vozidel SBD NH. Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o garáže, na jejichž úhradě se nepodíleli členové družstva svým dalším vkladem, nejedná se o družstevní garáže - družstevní nebytové prostory ve smyslu zákona o vlastnictví bytů.

Představenstvo proto rozhodlo nabídnout uvedené garáže k prodeji členům našeho družstva. 

Pro zajištění maximální transparentnosti prodeje garáží je stanoven následující postup: 
a) žadatelem o odkoupení některé z uvedených garáží může být pouze člen SBD NH,
b) člen družstva může požádat o odkoupení pouze jedné garáže,
c) člen družstva mající, zájem o koupi konkrétní garáže, zašle představenstvu družstva svou nabídku v obálce označené – GARÁŽ (NEOTVÍRAT) nejpozději do 31. 1. 2010 s tím, že  nabídka musí obsahovat:
- jméno a příjmení zájemce
- určení garáže
- nabídku kupní ceny,
d) všechny zaslané nabídky budou otevřeny na zasedání představenstva za účasti člena kontrolní komise družstva.

Představenstvo rozhodne o výběru 9 nejvyšších nabídek kupní ceny; tito zájemci si podle svého pořadí budou moci vybrat kteroukoli z nabízených garáží a družstvo s nimi po úhradě celé kupní ceny (jimi sdělené v rámci nabídky)  uzavře kupní smlouvy. Pokud by byly některé z nabídek na stejné úrovni, tito zájemci by byli v případě, že počet těchto zájemců byl vyšší než počet nabízených garáží, vyzváni k zaslání nové nabídky, stejně jako v případě, pokud by byly např. v rámci uvedených 9 nejvyšších nabídek dvě nebo více nabídek shodných.

7. Převody bytů a garáží do vlastnictví nájemců - členů SBD NH

Stejně jako v předchozích družstevních Zpravodajích bychom chtěli podat i dnes informaci o průběhu převodů bytů a garáží do vlastnictví našich členů.

V rámci našeho bytového družstva bylo k 31. 10. 2009 převedeno celkem 2 178 bytů a 533 garáží do vlastnictví  členů našeho družstva. Ve vlastnictví našeho družstva tak k dnešnímu zůstává 8 360 bytů a 1 653 garáží.  V uvedeném počtu převedených bytů a garáží však ještě nejsou zahrnuty byty a garáže, u kterých již byla podepsána příslušná smlouva o převodu vlastnictví, ale nebyl u nich dosud povolen vklad vlastnického práva ve prospěch nabyvatele.

Naše členy – nájemce družstevních bytů bude určitě zajímat přijatá změna zákona č. 72/1994 Sb. o vlastnictví bytů, která prodlužuje zákonné právo na uzavření smlouvy o převodu družstevního bytu u členů družstva, kteří vyzvali družstvo podle § 24 zákona č.42/1992 Sb. k uzavření smlouvy o převodu bytu nebo garáže. Právo na uzavření dané smlouvy se touto změnou prodlužuje z roku 2010 do roku 2020.  Žádný z našich členů – nájemců bytů, který uvedenou výzvu podal, se tak nemusí obávat, že pokud by do konce roku 2010 nepřevedl byt do svého vlastnictví, že o své právo přijde.

Mimo to, jak jsme již dříve naše členy informovali, Shromáždění delegátů našeho družstva, konané dne 24. května 2007, schválilo změnu stanov našeho družstva, spočívající v povinnosti družstva převést byt do vlastnictví každého člena, který si o převod bytu do vlastnictví požádá, a to bez ohledu na termín, kdy o převedení bytu požádal.

Není tedy důvod trvat na uzavření smlouvy o převodu bytu v roce 2010, kdy by podle podaných žádostí mělo být převedeno do vlastnictví členů družstva dalších téměř 2 000 bytů a více než 150 garáží. Znovu tedy apelujeme na všechny zájemce o převod v roce 2010, aby své rozhodnutí znovu zvážili a to jak s ohledem na uvedenou změnu zákona o vlastnictví bytů nebo na rozhodnutí, přijaté shromážděním delegátů našeho družstva, tak v neposlední řadě i na rozsáhlé opravy některých domů, které družstvo realizuje, a jejichž náklady byly v některých případech kryty úvěry, poskytnutými našemu družstvu. Vlastníkem  jednotkyse člen družstva – nájemce jednotky může stát až po úhradě všech závazků, které u těchto domů mnohdy představují poměrně vysoké částky. Doporučujeme proto všem zájemcům o převod jednotky do svého vlastnictví v roce 2010, aby si nejdříve ověřili výši svých závazků vůči družstvu a poté družstvu sdělili své rozhodnutí, týkající se data převodu. Usnadní tím hladký průběh ostatních převodů.

Další významnou změnou, týkající se pozemků, je přijetí změny zákona, kterým se upravují některé užívací vztahy k majetku České republiky.  Tato změna se týká prodloužení doby výpůjčky, tedy bezúplatného užívání pozemků, vlastněných Českou republikou, na kterých jsou postaveny domy s byty, které jsou nebo dříve byly ve vlastnictví našeho družstva. Tato změna prodlužuje výpůjčku těchto pozemků do 1. ledna 2015 včetně. Důvodem této přijaté změny je zřejmě pomalejší postup při bezúplatném převádění těchto pozemků do vlastnictví vlastníků bytů a garáží, které se v daných domech nacházejí.

Postup při řešení pozemků, vlastněných městem Ostravou, byl podrobně popsán v letošním červnovém Zpravodaji.

8. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2010

K 1. 1. 2010 dochází k úpravám nájmů a zálohových plateb, a to na základě předpokládané úpravy cen jednotlivých služeb a dodaných energií. U jednotlivých středisek je úprava propočtena zvlášť podle spotřeby a nákladů příslušného střediska. Zálohové platby pro teplou užitkovou vodu a studenou vodu (tj. vodné a stočné) jsou upraveny dle individuální spotřeby uživatelů. Zároveň tímto upozorňujeme, že pro snížení zálohových pro výše uvedené služby platí následující podmínky:

a) v případě žádosti o snížení zálohových plateb
- je nutná písemná žádost jednotlivých uživatelů
- termín podání žádosti na snížení zálohy je do 31. 10. příslušného kalendářního roku
- zavedení změny se provede k 1. 1. následujícího kalendářního roku
- po obdržení žádosti provede družstvo posouzení oprávněnosti na základě spotřeby z posledních tří známých odečtů, cenových změn a při kalkulaci přiměřené rezervy (15%)
b) v případě zvýšení zálohových plateb
- provede družstvo automaticky (bez žádosti), pokud jsou nedoplatky v předchozím období.

U nákladů na opravy a údržbu (na společné části domu, tak i jednotky) se vycházelo z předpokládaných oprav v roce 2010, které byly projednány na shromáždění vlastníků jednotek a s výborem samosprávy, a zároveň z výhledu pro příští léta (generální opravy rozvodů vody, plynu, elektřiny, oken, výtahu, zateplení obvodového pláště, fasády, střech, popř. revitalizace domu apod.), aby příslušná střediska měla na velmi nákladné opravy finanční prostředky. Zároveň u středisek, kde je prováděna revitalizace celého objektu, je přidána položka splátka úvěru – revitalizace, u některých objektů, kde při převodu do vlastnictví byla splacena dlužná částka týkající se společných částí, je přidána pro ostatní uživatele a vlastníky splátka vnitrodružstevní půjčky a o tyto částky je snížena položka týkající se nákladů na opravy a údržbu společných částí domu.

Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2010 bude uveden ve Zpravodaji SBD NH v roce 2010 po obdržení všech cenových ujednání od jednotlivých dodavatelů energií a služeb.

9. Dluhy nad 8 tisíc Kč k 31.10.2009

Aktuálně uvádíme přehled počtu dluhů na nájemném a zálohových platbách  v jednotlivých objektech k 31.10. 2009 nad 8 000,- Kč:

HS adresa počet dlužníků částka
130 Kotlářova 2768/36, 2769/38, 2770/40  1 22 904,- Kč
182 Pavlovova 2630/23 1 19 809,- Kč
212 Sokolovská 1178/16 1 18 640,- Kč
233 Bajkalská 1253/2, 1253/4, 1255/6, 1255/8  1 32 047,- Kč
271 Svojsíkova 1595/4  1 15 648,- Kč
276 Podroužkova 1677/2 1 31 918,- Kč
278 K. Šmidkeho 1824/11 1 9 190,- Kč
301 J. Kotase 1173/29, 1172/31, 1171/33 1 10 863,- Kč
305 Tlapákova 1223/1, 1224/3, 1225/5 1 19 060,- Kč
306 A. Kučery 1199/8  1 20 349,- Kč
308 A. Kučery 1197/16  1 23 191,- Kč
319 Tlapákova 1249/10, 1248/12   1 8 654,- Kč
504 B. Četyny 933/8 2 37 642,- Kč
509 V. Vlasákové 941/8, 942/10, 943/12, 944/14  2 51 272,- Kč
510 V. Vlasákové 945/16, 946/18 1 22 500,- Kč
515 V. Vlasákové 937/7, 938/9, 939/11, 940/13 1 12 639,- Kč
525 B. Václavka 986/2, 987/4, 988/6 2 39 020,- Kč
537 L. Hosáka 995/1, 996/3 1 73 015,- Kč
539 L. Hosáka 1001/13, 1002/15, 1003/17, 1004/19 1 11 314,- Kč
552 Markova 2928/17, 2927/19, 2926/21, 2925/23 3 60 124,- Kč
562 Z. Vavříka 3001/7, 3002/9, 3003/11, 3004/13 1 13 745,- Kč
591 Markova 2935/18 1 17 108,- Kč
620 Staňkova 228/22, 229/24 1 19 095,- Kč
621 Staňkova 239/26, 240/28 1 9 460,- Kč
627 29. dubna 252/19  2 40 754,- Kč
630 29. dubna 257/29, 258/31 1 8 629,- Kč
637 Srbská 262/5, 263/7 1 17 712,- Kč
649 Výškovická 448/155 1 93 512,- Kč
651 Horymírova 2913/110, 2914/112, 2915/114, Písečná 2916/15 1 21 162,- Kč
654 Lumírova 489/11 1 13 503,- Kč
655 Lumírova 490/9 1 10 261,- Kč
658 Lumírova 545/74, 546/76, 547/78, 548/80, 549/82 2 55 922,- Kč
662 Lužická 504/6, 505/8, 506/10, 507/12 1 25 310,- Kč
675 Zimmlerova 3002/21, 3001/23 3 40 638,- Kč
676 Tarnavova 3003/7, 3004/9, 3005/11 1 17 470,- Kč
677 Dolní 3011/88, Tarnavova 3010/10 1 12 341,- Kč
693 Šeříková 624/34, 625/36 1 49 645,- Kč
695 Šeříková 617/14, 618/16 1 12 531,- Kč
716 Tylova 2791/27, 2792/29 1 23 475,- Kč
718 Jugoslávská 2810/25, 2811/27, 2812/29 1 8 042,- Kč
720 Jugoslávská 2815/35, 2816/37 2 22 584,- Kč
732 Jugoslávská 2841/43, 2842/45, 2843/47 3 52 003,- Kč
736 Jugoslávská 2848/57, 2849/59, 2850/61 1 18 421,- Kč
741  Bedrnova 2885/10, 2886/12 1 17 064,- Kč
743 Zimmlerova 2891/31, 2890/33 1 9 906,- Kč
745 Zimmlerova 2895/51, 2896/53 1 27 684,- Kč
753 Zimmlerova 2940/54 1 8 480,- Kč
756 Markova 2932/32, 2931/34, 2930/36 1 61 040,- Kč
765 Horymírova 2950/18 1 16 836,- Kč
767 Horymírova 2951/20, 2952/22, 2953/24 1 8 532,- Kč
770 Rezkova 2961/8, 2962/10, 2963/12 3 25 446,- Kč
774 Horymírova 2971/6, 2970/8 1 17 904,- Kč
775 Zimmlerova 3000/25, 2999/27, Jandova 2998/14 1 11 986,- Kč
776 Tarnavova 3006/13, 3007/15 1 8 947,- Kč
790 Horymírova 2986/126, Písečná 2984/4, 2985/6 3 53 769,- Kč
794 Jugoslávská 2983/16 1 11 778,- Kč
795 Středoškolská 2979/2, 2980/4, 2981/6 1 10 036,- Kč
812 Výškovická 555/148, 556/150 1 46 110,- Kč
831 Šeříková 708/2, 709/4, 710/6 1 75 321,- Kč
832 Šeříková 711/8, 712/10, 713/12 1 9 542,- Kč
852 Břustkova 589/23, 588/25, 587/27 1 15 468,- Kč
872 Břustkova 597/15, 598/17 1 15 153,- Kč
CELKEM 78 1 594 124,- Kč

Nezaplatí-li nájemce nájemné nebo úhradu za plnění poskytovaná s užíváním bytu do pěti dnů po splatnosti, je povinen zaplatit družstvu poplatky z prodlení ve výši 2,5 promile denně z dlužné částky, minimálně 25,- Kč za každý i započatý měsíc.

10. Dotace na opravy a údržbu domů

SBD NH využívalo od roku 2001 státní dotační program PANEL na krytí částí úroků úvěru poskytovaných na provádění komplexních oprav panelových domů. V souladu se státními  prostředky poskytovanými do tohoto programu Státním fondem pro rozvoj bydlení byl program v roce 2007 na čas přerušen a po jeho opětovném spuštění v roce 2008 byly dotace úroků z úvěrů poskytované ve výši 2%.  Od jara 2009 byly podmínky programu zpřísněny a program upraven na tzv. NOVÝ PANEL a výše poskytovaných dotací se vrátila opět k možnosti čerpat až 4% v závislosti na rozsahu opravy. Z NOVÉHO PANELU byly již v letošním roce družstvem zajištěny dotace pro opravy domů, jejichž rozsah plnil podmínky programu a opravami bylo dosaženo stanovených doporučených hodnot. Jelikož  pro většinu  panelových domů byly podmínky splnitelné jen při neúměrně zvýšených nákladech na dosažení úspor tepla, byl program znovu od srpna 2009 upraven na požadované (mírnější) hodnoty. Družstvu tak vznikla možnost obnovit některé zastavené projekty, které mohou na dotaci dosáhnout. 

Současně byl také upraven nově vyhlášený program s názvem ZELENÁ ÚSPORÁM (ZÚ) pro možnost čerpání i pro panelové domy. V září 2009 pak došlo k dohodě MŽP (Ministerstvo životního prostředí) a MMR (Ministerstvo pro místní rozvoj) a byly upřesněny podmínky i pro čerpání dotací současně v kombinaci obou programů NOVÝ PANEL A ZELENÁ ÚSPORÁM tak, aby bylo možné maximálně využít to výhodnější z obou programů.

Dotace ZELENÁ ÚSPORÁM neumožňuje čerpání u panelových domů pouze na části oprav, tedy např. jen na výměnu oken. Podmínkou je mimo jiné provedení celkového zateplení domu (včetně střechy, stropů suterénu apod.) a dosažení úspory energií provedenými opravami ve výši nejméně 40% a současně dosažení měrné roční potřeby tepla domu 55KWh/m2 (resp. 30KWh/m2).  Těchto hodnot však těžko dosahují navrhované opravy domů tam, kde již proběhla výměna oken v minulosti nebo byla podstatná část domu již zateplena. Pro tyto domy je vhodné žádat o dotace pouze z programu NOVÝ PANEL, který dotaci na dokončení komplexnosti oprav umožňuje. 

Družstvo v současnosti podalo jednu žádost na kombinovanou dotaci z obou programů a další dva domy splňující všechny požadavky připravuje. U těchto uplatněných projektů bude vyřízena současně dotace nákladů na odborný posudek a projekt.

U domů, kde byl přijat plán pouze na výměnu oken v domě  posoudíme, zda by nebylo výhodné provedení také komplexního zateplení, jehož náklad by mohl být z velké části dotován prostřednictvím programu ZÚ. Takové řešení by samozřejmě podléhalo schválení shromážděním vlastníků jednotek a příslušnou členskou schůzí.

Z dalších reálných využití možností programu ZELENÁ ÚSPORÁM připadá v úvahu čerpání dotace na osazení solárních termických kolektorů instalovaných na bytový dům. Podmínkou přiznání je splnění stanoveného minimálního ročního solárního zisku vztaženého na jednu bytovou jednotku.

Podrobné informace na www.zelenausporam.cz

11. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení

viz. telefonní seznam

12. E-mailové adresy

viz. e-mailové adresy

13. Připomenutí

Ještě jednou v tomto vydání Zpravodaje připomínáme, že naše družstvo, tedy Stavební bytové družstvo Nová huť v letošním roce dosáhlo významného jubilea, padesáti let své existence.

Právě před padesáti lety, v prosinci roku 1959 bylo SBD NH založeno. Příspěvek k tomuto tématu byl uveden ve Zpravodaji v červnu 2009, přesto bychom rádi zdůraznili, že družstvo se svého jubilea dožívá v dobré ekonomické kondici jako stabilizovaný organizační a hospodářský celek.

Pro nedostatek jiné možnosti nám dovolte u příležitosti našeho výročí poděkovat nemnoha dobrovolným funkcionářům samospráv, kteří funkce v samosprávě vykonávají po celou tuto dobu (nebo její významnou část) až do současnosti a to mnohdy přes svůj vysoký věk. Představenstvo družstva i jeho zaměstnanci si práce těchto dlouholetých funkcionářů velmi váží.

 

 

Jménem představenstva družstva,
kontrolní komise, jménem svým
i jménem všech zaměstnanců družstva
přeji všem našim členům
klidné, spokojené a pohodové
prožití vánočních svátků.
Do roku 2010 přeji mnoho štěstí,
zdraví a úspěchů v životě.
Ing. Radomír Prešer
ředitel družstva

 

V Ostravě, 12.12.2009

 

 

 

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017