Logo SBD NH        Prosinec 2012

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. Oznámení o celozávodní dovolené během vánočních svátků a systém odstraňování havarijních poruch
  2. Havarijní služba
  3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících
  4. Výskyt štěnic v bytových domech
  5. Provoz domovních předávacích stanic
  6. Nové nároky na větrání bytů po výměně oken a zateplení fasád
  7. Upozornění na používání termostatických ventilů na ÚT
  8. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2013
  9. Zasílání přeplatků
  10. Dluhy nad 8 tisíc Kč k 31.10.2012
  11. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení
  12. E-mailové adresy

 

1. Oznámení o celozávodní dovolené během vánočních svátků a systém odstraňování havarijních poruch

Z důvodu hospodárného provozu správy družstva bude v době 27., 28. a 31. prosince 2012 (čtvrtek až pondělí) na SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení.

Případné havarijní závady budou v období od 24. 12. 2012 do 1. 1. 2013 včetně řešeny následujícím způsobem:

- opravy výtahů budou prováděny formou hotovostní služby, kterou je možno objednat na telefonu se záznamníkem. Číslo tohoto telefonu je  596 740 245,
- služba vyprošťování osob trvá nepřetržitě 24 hodin, a to na čísle 602 718 504,
- havarijní služba v oborech vodař, elektromontér, topenář, plynař, čištění odpadů je zajišťována nepřetržitě 24 hodin denně firmou COME Elektromontáže Ostrava s.r.o. na následujících telefonních číslech 596 611 155, 602 513 156, 602 513 157

Havárie a závady je možno taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem má číslo 596 740 243, nebo na nepřetržitou službu vrátných na tel. číslo 596 763 038 nebo 596 763 039.

Děkujeme za pochopení.

 

2. Havarijní služba

Přestože má SBD NH již od roku 1997 sjednanou nepřetržitou havarijní službu s firmou COME Elektromontáže Ostrava, s.r.o., opakovaně zjišťujeme, že je tato zákroková služba využívána ne vždy efektivně  a s rozmyslem ze strany objednatelů. Opakují se také dotazy na způsob úhrady za havarijní výjezdy. Uvedené problémy nás zejména v období, kdy budete v době naší celozávodní dovolené možná na této službě závislí, vedou k zopakování hlavních zásad pro využití havarijní služby.

Dispečerská služba je sjednána pro odstranění vad havarijního charakteru, a to :

- Od 6.00 do 14.00 hod. v pracovních dnech - účtována ve výši hodinové zúčtovací sazby (dále jen HZS) 200,- Kč/hod.
- Od 14.00 do 6.00 hod v pracovních dnech + přirážka 25% k HZS
- O sobotách a nedělích + přirážka 50% k HZS
- O svátcích + přirážka 100% k HZS

Dispečerská služba zajistí odstranění bezprostředního havarijního stavu, který by mohl vést k ohrožení osob, svěřeného majetku nebo vést ke škodám rozsáhlého charakteru. To znamená,  že havarijní zásah nemusí vždy znamenat úplné odstranění vady, v některých složitějších případech lze pouze zamezit vzniku dalších škod.

Veškeré výjezdy havarijní služby jsou následně fakturovány v souladu s platnými Stanovami SBD NH, případně dle smluv o převodu jednotky do vlastnictví. Z tohoto důvodu na Vás apelujeme, abyste si vždy před přivoláním havarijní služby ověřili nutnost tohoto výjezdu, přístupnost prostor, ve kterých má být zásah proveden – tzn. dostupnost klíčů od společných prostor, přítomnost osoby v bytě, v němž k havárii došlo apod. Právě marné výjezdy jsou vždy předmětem kritiky, zbytečných výdajů  a nepříjemného prokazování oprávněnosti či pochybení ze strany objednatele.

3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících

Zimní údržba místních komunikací – tedy přístupových chodníků, které hraničí s nemovitostí, je opakovaně předmětem dotazů a polemik týkajících se zodpovědnosti za případný úraz způsobený vlivem neodklizeného sněhu či náledí. Vzhledem k těmto skutečnostem uvádíme znovu základní informace k této problematice.

Povinnost a zodpovědnost za odstraňování a zmírňování závad ve schůdnosti vychází ze zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. Novela zákona o pozemních komunikacích v odst. 3 a 5 umožňuje vlastníkovi komunikace nebo chodníku přijmout rozhodnutí, že některé, jím určené komunikace a chodníky, nemusí uklízet.

Stručně řečeno, přijatá změna zákona o pozemních komunikacích říká, že vlastník komunikace nebo chodníku, konkrétně v případě sněhu nemusí sníh odstraňovat, pokud k tomu přijme patřičné rozhodnutí, ale je zodpovědný za škody, které v souvislosti s nezajištěním sjízdnosti a schůdnosti na komunikaci nebo chodníku vzniknou.

Co se týká venkovních předložných schodišť, podest a podobně, zde se situace nemění, je jen na nájemcích a vlastnících jednotek, jakým způsobem bude v jejich domě nadále prováděno odstraňování sněhu a případně i financována zimní údržba přístupových komunikací.

Závěrem upozorňujeme, že do jednotlivých domů byl dle požadavků výborů samospráv dodán posypový materiál.

4. Výskyt štěnic v bytových domech

Již v minulém vydání Zpravodaje jsme upozorňovali na rozmáhající se fenomén – výskyt štěnic v bytových domech.

Přes veškeré informace podávané nejen v médiích počet výskytů narůstá. V mnoha případech se situace začne řešit až při „zamoření“ objektu, ne v počátcích výskytu. Důvodem je mnohdy ostych lidí přiznat, že se v jejich bytě takový hmyz objevil, nebo pouhá nezodpovědnost. Snaha jedinců do poslední chvíle likvidovat štěnice individuálně za pomoci různých nekvalitních či nevhodných hubících prostředků, které nemohou mít dlouhodobější účinnost, vede pouze k obtížně kontrolovatelnému rozšíření hmyzu. Výsledkem je neadekvátní finanční zátěž za zdlouhavou likvidaci.

Je nutné touto cestou všechny uživatele bytů upozornit, že nezodpovědný přístup je vlastně porušením zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, Občanského zákoníku a v neposlední řadě Stanov SBD NH.

Jak se štěnic zbavit?

Vždy postřikem provedeným odbornou firmou.

Otázkou je, jak dlouho se štěnice v bytě vyskytuje. Postřiky se provádějí v intenzitě a) ohniskový (výskytový), b) bariérový (má zabránit přelezu štěnic do bytu – postřik rohů, kolem zdí, zárubní, prahů, stavebních otvorů, bytového jádra). Jedná – li se o výskyt jednotlivých kusů, ty lze zlikvidovat postřikem. Postřik musí být opakovaný. V případě, že je štěnic mnoho, vytváří na místech úkrytu celá hnízda, a ta jsou velmi těžko likvidovatelná. I v případě provedení postřiků se stáhnou do úkrytů, kde dokáží čekat celé měsíce bez nasátí. V takovém případě je nutné byt monitorovat, provádět postřiky komplexně a opakované, dokud nebude zlikvidován poslední kus. Nedoporučuje se čekat na to, jestli znovu vylezou a opustí úkryty, ale likvidovat je systematicky postřiky tak, že doba účinku postřiků přesáhne dobu jejich schopnosti přežít bez hostitele. Často se stává, je-li byt ve vlastnictví někoho, kdo není ochoten nést náklady desinsekce, že se výskyt štěnic bagatelizuje. To je velmi ošemetné. Určitě se nejedná o drobný náklad, ale zanedbáním výskytu štěnic v jednom bytu může být zamořena podstatná část bytového fondu. Pokud zůstane jediný byt ve vchodě neošetřen, mohou být veškerá opatření a vynaložené prostředky naprosto zbytečné, štěnice se po nějaké době rozšíří do přímého sousedství, vchodu, domu, později se rychle roznesou do okolních domů, čtvrti.

5. Provoz domovních předávacích stanic

Od roku 1996 dodavatel tepla ZTO – Ostrava, a.s. započal s modernizací své rozvodné sítě pro dodávku a zásobování tepla a teplé vody (TUV) pro bytové domy. Současný vlastník – společnost Dalkia ČR, a.s. úspěšně pokračuje v této modernizaci rozvodné sítě.

Domovní předávací stanice (DPS) je instalována v bytovém domě v místě napojovacího uzlu tepla a teplé vody. DPS pracuje s dodávkou topné vody, kterou dílem využívá k obsluze ústředního vytápění a dílem k ohřevu TUV. Cílem instalace DPS je zjednodušení dodávky tepla a teplé vody do objektu a hlavně přesné měření odebrané tepelné energie měřené v GJ na patě objektu.

DPS je moderní zařízení, které v dodávce tepla pro ústřední vytápění dokáže na základě vnitřních a venkovních rozdílů teplot dům nepřetápět a současně dodávat domu potřebnou teplotu, tato skutečnost znamená ve výsledku značné úspory. V domovní předávací stanici se dodávka TUV do domu zajišťuje ohřevem studené vody (SV), která se přivádí z domovního přívodu SV a přes deskový výměník (alfa-laval) se ohřívá na TUV, která se následně rozvádí do bytů.  Deskový výměník alfa –laval pracuje na principu bezdotykového přenosu tepla. Deskový výměník je zařízení se sadou desek s prolisy, které složením do sestavy vytváří mezi deskami kanálky, jimiž proudí na jedné straně ohřívací a na druhé straně ohřívaná voda.

DPS je osazena čerpadly, směšovači, pojistnými okruhy, vnitřním a venkovním čidlem teploty. Pro tento odběr el. energie je zřízen viditelně označený samostatný elektroměr v režii firmy Dalkia.

Stanice je řízena i monitorována dispečinkem Dalkia ČR, a.s.

Veškeré náklady spojené s instalací DPS jsou plně financovány společností Dalkia ČR, a.s., dům za ni neplatí nic.

 

6. Nové nároky na větrání bytů po výměně oken a zateplení fasád

Bytový fond SBD NH má stále více domů s provedenou výměnou oken a zateplenou fasádou. Domy dosahují více tepelných úspor, ale jsou podstatně méně přirozeně větrány. Když nová okna profukují špatně seřízenou spárou kování, je okno hlášeno k seřízení jako závada. Po provedení seřízení to však neznamená, že místnosti nebudou větrány vůbec. Nelze mít dům bez zajištění výměny vzduch v něm. V bytech bývá většinou daleko horší kvalita vzduchu než venku. V uzavřených místnostech se při pobytu několika lidí hromadí kysličník dusíku a kysličník uhelnatý.  V obydlených prostorách je ve velkém množství produkována také vodní pára. Stále bohužel převládá starý zvyk okna v chladném počasí v podzimním a zimním období neotevírat v podstatě vůbec. Vzduch v místnostech je pak přesycen vlhkostí a zplodinami dýchání, vaření atd. Vysrážená voda se usazuje na chladnějších místech stěn, v rozích u oken, u parapetů a projevuje se formou vlhkých map a na sklech stékajícími kapkami vody. Jedná se o vhodné podmínky pro vznik plísní.

Pokud nechcete plýtvat teplem, nevětrejte průběžně, ale nárazově a přibližně po dobu 5 minut. Vzduch je nutné vyměnit kompletně. Největší chybou je větrání vyklopeným křídlem nebo otevřenou mikroventilací po celý den. Tím na jedné straně uniká teplo, ale vzduch se nikdy nevymění. I zařízení bytu – záclony, koberce, omítky, malby atd. do sebe absorbují volnou nadbytečnou vlhkost a postupně degradují. Nový studený vzduch po vyvětrání, který se v místnosti ohřívá, má dobrou schopnost takovou vlhkost pojmout.

Sledujte proto teplotu a vlhkost v bytě a nastavte si režim tak, aby vzduch v místnostech byl vhodný nejen pro vaše zdraví, ale i pro kvalitu stavebních konstrukcí.

7. Upozornění na používání termostatických ventilů na ÚT

Byt je určen k trvalému bydlení a ze zákona o užívání bytu plynou povinnosti, mezi které patří například nutnost řádně temperovat byt tak, aby nedošlo k ohrožení tepelné stability objektu (minimální teplota vnitřního prostředí bytu 16- 18°C ). Nepříznivé následky pro stavební konstrukci domu (bytu) a zároveň i neoprávněný prospěch uživatele bytu na úkor svého souseda vznikají při podkročování těchto minimálních teplot. Prostup tepla (chladu) ze sousedních místností má za následek vyšší spotřebu tepla pro vytvoření tepelné pohody pro takto okolím podchlazovaný byt. Takový byt tak doplácí při úhradách za teplo na souseda, protože mu hradí předané teplo s nižší teplotou, než je vyhláškou č. 291/2001 Sb. předepsaná teplota 20°C .

Pokud se jeden uživatel snaží dosáhnout co nejnižší úhrady za teplo, je to vždy na úkor ostatních. Teplotní poměry na vnitřní stěně bytu, kdy zejména nízká povrchová teplota vnitřního povrchu stěny způsobuje kondenzaci vlhkosti, pak mohou být příčinou výskytu různých druhů plísní.

Uživatelé bytů mohou předcházet nepříznivým vlivům a přispět k tepelným podmínkám a celkové tepelné pohodě v bytech panelových domů svým chováním a nastavením termoregulačních ventilů a  udržováním teploty v zimním období minimálně na 20°C . Je třeba si uvědomit, že termoregulační ventil reaguje na teplotu ve svém bezprostředním okolí, to znamená, že v jeho okolí musí být dostatečný prostor bez různých krytů, stolů nebo i záclon. Je důležité teplotu v místnosti udržovat nastavením termoregulačního ventilu na zvolenou teplotu a minimálně s ventilem manipulovat, tuto teplotu si ventil udržuje sám.

U uživatelů bytů se v posledních letech rozšířil zcela mylný mýtus o úspoře energie tím, že při větrání vypínají termoregulační ventil, je to omyl. Větrání má probíhat krátce a intenzivně (5 minut) několikrát denně. V tak krátké době radiátor nevychladne a ventil není třeba zavírat.

V některých případech nadměrné větrání a uzavřený ventil za velmi nízkých venkovních teplot způsobí havárii topného tělesa.

Dalším častým mylným předsudkem je vypnutí radiátoru v některé místnosti, výsledkem je snížení teploty v okolí odstavené místnosti a zvýšení spotřeby tepla ostatních radiátorů.

Velmi vážným zasahováním do otopné soustavy je úplné uzavírání ventilů na radiátorových tělesech, například v ložnicích a kuchyních, kdy dochází k omezování funkčnosti otopné soustavy a k částečné nebo úplné degradaci instalované regulační techniky v celém objektu, projevující se zpravidla nežádoucími jevy jako je hluk a klepání. Těmto nežádoucím jevům se můžeme vyhnout, když si uživatelé bytů uvědomí fyzikální zákony a nebudou uzavírat (vyřazovat) termoregulační ventily na 0, ale pouze utlumením sníží teplotu v bytě nebo místnosti max. o 2- 3°C v době své nepřítomnosti v bytě.

Je mylné se domnívat, že při odchodu do práce nebo mimo byt, necháme byt chladnout více než 8 hodin a po příchodu otočíme hlavici a byt se ihned prohřeje - tak to nefunguje, je to právě naopak. Vychlazený byt spotřebuje daleko více energie, než dosáhne přijatelných tepelných hodnot. Byt je ekonomicky úspornější udržovat v tepelném režimu, to znamená nechat termoregulační ventil pracovat tak, aby plnil svou funkci a v zimním chladném období nevypínat.

 

8. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1.1.2013

K 1. 1. 2013 dochází k úpravám nájmů a zálohových plateb, a to na základě předpokládané úpravy cen jednotlivých služeb a dodaných energií. U jednotlivých středisek je úprava propočtena zvlášť podle spotřeby a nákladů příslušného střediska. Zálohové platby pro teplou užitkovou vodu a studenou vodu (tj. vodné a stočné) jsou upraveny dle individuální spotřeby uživatelů. Rovněž je bráno v úvahu zvýšení snížené sazby DPH. Zároveň tímto upozorňujeme, že pro snížení zálohových plateb pro výše uvedené služby platí následující podmínky:

 

a) v případě žádosti o snížení zálohových plateb:
- je nutná písemná žádost jednotlivých uživatelů
- termín podání žádosti na snížení zálohy je do 31. 10. příslušného kalendářního roku
- zavedení změny se provede k 1. 1. následujícího kalendářního roku
- po obdržení žádosti provede družstvo posouzení oprávněnosti na základě spotřeby z posledních tří známých odečtů, cenových změn a při kalkulaci přiměřené rezervy (15%)

b) v případě zvýšení zálohových plateb:
- provede družstvo automaticky (bez žádosti), pokud jsou nedoplatky v předchozím období

 

U nákladů na opravy a údržbu (na společné části domu, tak i jednotky) se vycházelo z předpokládaných oprav v roce 2013, které byly projednány na shromáždění vlastníků jednotek a s výborem samosprávy, popř. na členské schůzi samosprávy, a zároveň z výhledu pro příští léta (generální opravy rozvodů vody, plynu, elektřiny, oken, výtahu, zateplení obvodového pláště, fasády, střech, popř. revitalizace domu apod.), aby příslušná střediska měla na velmi nákladné opravy finanční prostředky. U středisek, kde je prováděna revitalizace celého objektu, je přidána položka splátka úvěru – revitalizace, popř. splátka - revitalizace, u některých objektů, kde při převodu do vlastnictví byla splacena dlužná částka týkající se společných částí, je přidána pro ostatní uživatele a vlastníky splátka vnitrodružstevní půjčky a o tyto částky je snížena položka týkající se nákladů na opravy a údržbu společných částí domu. Dále byl upraven poplatek na správu domu, a to na 130,- Kč u nájemců a na 165,- Kč u vlastníků členů. U vlastníků nečlenů je tato položka zvýšena o DPH. Tato úprava se týká pouze bytů.

Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2013 bude uveden ve Zpravodaji SBD NH v roce 2013 po obdržení všech cenových ujednání od jednotlivých dodavatelů energií a služeb.

9. Zasílání přeplatků

Ve vydání Zpravodaje SBD NH v loňském roce jsme se na vás obraceli s žádostí, abyste písemně oznámili družstvu své číslo bankovního účtu (a to i v případě, že nájemné a zálohové platby platíte z účtu jako SIPO nebo ze sporožira), abychom mohli zasílat přeplatky z vyúčtování služeb bezhotovostně - převodním příkazem. Vzhledem k tomu, že zatím odezva nebyla příliš velká, obracíme se opět na vás, a to nejen z důvodu bezpečnostních (krádeže peněžních poukázek z poštovních schránek), ale i ekonomických - snížení nákladů na poštovné. Zároveň vás upozorňujeme, že přednostně odesíláme přeplatky z vyúčtování služeb bezhotovostně a až následně poštovní poukázkou. V případě, že jste v poslední době měnili účet u banky, nezapomeňte tuto změnu oznámit níže uvedeným pracovnicím.

Podepsaný výpis z účtu zašlete laskavě na adresu družstva, popř. osobně předejte pracovnicím referátu vyúčtování služeb (Na Výspě 10, kancelář č. 208 - p. Bogaňová e-mailová adresa: boganova@sbdnh.cz , p. Jergová e-mailová adresa: jergova@sbdnh.cz).

 

10. Dluhy nad 8 tisíc Kč k 31.10.2012

Aktuálně uvádíme přehled počtu dluhů na nájemném a zálohových platbách v jednotlivých objektech k 31. 10. 2012 nad 8 000,- Kč:

HS adresa počet dlužníků částka
101 Volgogradská 9/2529, 11/2530, 13/2531 1 90 093,- Kč
183 Pavlovova 25/2629 1 28 402,- Kč
192 Čujkovova 50/2727 1 10 055,- Kč
193 Čujkovova 48A/2726 1 20 202,- Kč
210 Maďarská 1/1458,3/1459,5/1460,7/1461,9/1462,11/1463 1 9 748,- Kč
227 Francouzská 3/6023 1 9 042,- Kč
271 Svojsíkova 4/1595 2 30 402,- Kč
305 Tlapákova 1/1223, 3/1224, 5/1225 1 13 572,- Kč
308 A. Kučery 16/1197 1 94 413,- Kč
319 Tlapákova 10/1249, 12/1248 1 10 180,- Kč
503 B. Četyny 6/932 1 23 795,- Kč
510 V. Vlasákové 16/945, 18/946 2 94 496,- Kč
515 V. Vlasákové 7/937, 9/938, 11/939, 13/940 2 120 003,- Kč
526 B. Václavka 8/989,10/990,12/991, 14/992 2 22 414,- Kč
538 L. Hosáka 5/997, 7/998, 9/999, 11/1000 1 10 812,- Kč
552 Markova 17/2928, 19/2927, 21/2926, 23/2925 1 30 968,- Kč
576 Dr. Šavrdy 1/3017, 3/3018, 5/3019 1 8 115,- Kč
621 Staňkova 26/239, 28/240 1 22 486,- Kč
623 29. dubna 3/244, 5/245 1 11 989,- Kč
625 29. dubna 11/248, 13/249 1 53 448,- Kč
626 29. dubna 15/250, 17/251 1 19 210,- Kč
629 29. dubna 25/255, 27/256 1 20 560,- Kč
630 29. dubna 29/257, 31/258 1 92 753,- Kč
634 Srbská 17/268, 19/269 2 81 519,- Kč
637 Srbská 5/262, 7/263 1 14 488,- Kč
649 Výškovická 155/448 1 184 684,- Kč
654 Lumírova 11/489 1 32 881,- Kč
655 Lumírova 9/490 1 9 196,- Kč
658 Lumírova 74/545, 76/546, 78/547, 80/548, 82/549 1 128 710,- Kč
660 Výškovická 182/510 2 23 496,- Kč
662 Lužická 6/504, 8/505, 10/506, 12/507 1 13 914,- Kč
676 Tarnavova 7/3003, 9/3004, 11/3005 1 12 093,- Kč
684 Proskovická 63/663, 65/664 1 8 864,- Kč
692 Šeříková 38/626, 40/627 1 30 982,- Kč
693 Šeříková 34/624, 36/625 1 95 857,- Kč
717 Tylova 31/2793, 33/2795, 35/2796 1 63 724,- Kč
720 Jugoslávská 35/2815, 37/2816 1 12 444,- Kč
736 Jugoslávská 57/2848, 59/2849, 61/2850 1 12 309,- Kč
741 Bedrnova 10/2885, 12/2886 1 13 640,- Kč
743 Zimmlerova 31/2891, 33/2890 2 152 586,- Kč
745 Zimmlerova 51/2895, 53/2896 1 9 245,- Kč
753 Zimmlerova 54/2940 1 8 952,- Kč
754 Horymírova 118/2917, 120/2918, 122/2919, 124/2920 1 15 910,- Kč
758 Markova 20/2934, 22/2933 1 15 050,- Kč
765 Horymírova 18/2950 1 8 876,- Kč
767 Horymírova 20/2951,22/2952,24/2953 1 10 052,- Kč
769 Rezkova 2/2958, 4/2959, 6/2960 1 8 324,- Kč
770 Rezkova 8/2961, 10/2962, 12/2963 2 34 281,- Kč
771 Břenkova 17/2965, 19/2966 1 23 741,- Kč
772 Břenkova 13/2967,15/2966 1 40 552,- Kč
773 Břenkova 9/2969, 11/2968 1 10 145,- Kč
774 Horymírova 6/2971, 8/2970 1 12 240,- Kč
790 Horymírova 126/2986, Písečná 4/2984, 6/2985 3 35 990,- Kč
794 Jugoslávská 16/2983 1 9 582,- Kč
795 Středoškolská 2/2979, 4/2980, 6/2981 1 9 496,- Kč
801 Výškovická 160/561, 162/562, 164/563 1 12 540,- Kč
831 Šeříková 2/708, 4/709, 6/710 3 200 171,- Kč
832 Šeříková 8/711, 10/712, 12/713 1 9 339,- Kč
852 Břustkova 23/589, 25/588, 27/587 2 31 286,- Kč
872 Břustkova 15/597,  17/598 1 14 845,- Kč
CELKEM 73 2 258 702,- Kč

Nezaplatí-li nájemce nájemné nebo úhradu za plnění poskytovaná s užíváním bytu do pěti dnů po splatnosti (tj. do 20. dne příslušného měsíce), je povinen zaplatit družstvu poplatky z prodlení ve výši 2,5 promile denně z dlužné částky, minimálně 25,- Kč za každý i započatý měsíc.

 

11. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení

Automatická spojovatelka: 596 763 001, 724 285 254, 602 531 139

V případě znalosti klapky konkrétní osoby bude spojení fungovat jako doposud vytočením přímé linky a následující klapky:

Přímé linky: 596 763 0xx - dle níže uvedených dvojčíslí

viz. telefonní seznam

12. E-mailové adresy

viz. e-mailové adresy

 

 

Jménem představenstva družstva,
kontrolní komise, jménem svým
i jménem všech zaměstnanců družstva
přeji všem našim členům
klidné, spokojené a pohodové
prožití vánočních svátků.
Do roku 2013 přeji mnoho štěstí,
zdraví a úspěchů v životě.
Ing. Radomír Prešer
ředitel družstva

 

V Ostravě, 11.12.2012

 

 

 

 

 

 

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017