Logo SBD NH        Listopad 2014

Úvodní stránka
Nahoru

 

Obsah

  1. POZOR! ZMĚNA HAVARIJNÍ SLUŽBY!
  2. Oznámení o celozávodní dovolené
  3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících
  4. Průkazy energetické náročnosti budov
  5. Nabídka pronájmu místnosti v budově družstva
  6. Směrnice S 205 Poplatky za úkony
  7. Výskyt štěnic v bytových domech
  8. Informace o převodech bytů a garáží do vlastnictví
  9. Program Výhoda
  10. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1. 1. 2015
  11. Upozornění na používání termostatických ventilů na ÚT
  12. Větrání bytů
  13. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení
  14. E-mailové adresy

 

1. POZOR! ZMĚNA HAVARIJNÍ SLUŽBY!

 

DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ
SBD NH jako správce a spoluvlastník domů ukončilo k 31. 10. 2014 spolupráci s havarijní službou
COME ELEKTROMONTÁŽE spol. s r. o.
 
Od 1. 11. 2014 je sjednána nová nepřetržitá havarijní služba:
 
Zdeněk Hybner - FIRMA VODAŘ
Kontakt: 602 759 356, 602 785 533
 
Havarijní službou se rozumí držení nepřetržité hotovosti a neprodlené odstranění poruch:
- závada na technickém zařízení ústředního topení (ÚT),
- teplé užitkové vody (TUV),
- studené vody (SV),
- kanalizace (KN),
- plynoinstalace (PN),
- elektroinstalace (EL),
včetně odstranění jejich následků a v provádění souvisejících prací za účelem uvedení zařízení do provozuschopného stavu bez nutnosti dalších oprav a následných prací.

Věříme, že náš krok povede ke zkvalitnění služby nejen po stránce komplexního zabezpečení, ale také zkrácení doby výjezdu k havárii apod.

Touto cestou také upozorňujeme, že služba je sjednána opravdu pro případy havarijního charakteru, které nastanou v odpoledních nebo nočních hodinách, případně v době pracovního volna a jejich odstranění nesnese odkladu. Důrazně apelujeme na všechny uživatele, aby výjezdů havarijní služby nezneužívali a své požadavky na běžnou údržbu směřovali v běžné pracovní době na SBD NH. Zásah havarijní služby je finančně samozřejmě nákladnější než stejná oprava prováděná v běžné pracovní době!

Jednotná hodinová zúčtovací sazba (HZS) při využití havarijní služby činí 320,- Kč + DPH

Zároveň také chceme zdůraznit, že veškeré zásahy prováděné v bytech s výjimkou oprav společných rozvodů vody, kanalizace a ÚT, budou na místě účtovány přímo objednateli. Teprve následně bude v některých případech po posouzení oprávněnosti nároku (dle Stanov SBD NH) možné uhrazené náklady uživateli proplatit.

 

2. Oznámení o celozávodní dovolené během vánočních svátků a systém odstraňování havarijních poruch

Z důvodu hospodárného provozu správy družstva bude v době 29., 30. a 31. prosince 2014 (pondělí až středa) a 2. ledna 2015 (pátek) na SBD NH celozávodní dovolená. Z těchto důvodů směrujte laskavě vyřízení vašich záležitostí až na dobu po jejím ukončení.

Případné havarijní závady budou v období od 24. 12. 2014 do 2. 1. 2015 včetně řešeny následujícím způsobem:

- opravy výtahů budou prováděny formou hotovostní služby, kterou je možno objednat na telefonu se záznamníkem. Číslo tohoto telefonu je  596 740 245,
- služba vyprošťování osob trvá nepřetržitě 24 hodin, a to na čísle 602 718 504,
- havarijní služba v oborech vodař, elektromontér, topenář, plynař, čištění odpadů bude zajišťována nepřetržitě 24 hodin denně firmou Zdeněk Hybner - FIRMA VODAŘ na následujících telefonních číslech: 602 759 356, 602 785 533

Havárie a závady je možno taktéž hlásit na dispečink SBD NH, telefon se záznamníkem má číslo 596 740 243.

Děkujeme za pochopení.

 

3. Odklízení sněhu před domem v zimních měsících

Zimní údržba místních komunikací - tedy přístupových chodníků, které hraničí s nemovitostí, je opakovaně předmětem dotazů a polemik týkajících se zodpovědnosti za případný úraz způsobený vlivem neodklizeného sněhu či náledí. Vzhledem k těmto skutečnostem uvádíme znovu základní informace k této problematice.

Povinnost a zodpovědnost za odstraňování a zmírňování závad ve schůdnosti vychází ze zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. Novela zákona o pozemních komunikacích v odst. 3 a 5 umožňuje vlastníkovi komunikace nebo chodníku přijmout rozhodnutí, že některé, jím určené komunikace a chodníky, nemusí uklízet.

Stručně řečeno, přijatá změna zákona o pozemních komunikacích říká, že vlastník komunikace nebo chodníku nemusí sníh odstraňovat, pokud k tomu přijme patřičné rozhodnutí, ale je zodpovědný za škody, které v souvislosti s nezajištěním sjízdnosti a schůdnosti na komunikaci nebo chodníku vzniknou.

Co se týká venkovních předložných schodišť, podest a podobně, zde se situace nemění, je jen na nájemnících a vlastnících jednotek, jakým způsobem bude v jejich domě nadále prováděno odstraňování sněhu a případně i financována zimní údržba přístupových komunikací.

Závěrem upozorňujeme, že do jednotlivých domů bude dle požadavků výborů samospráv dodán posypový materiál.

 

4. Průkazy energetické náročnosti budov

Dle zákona č. 318/2012 Sb., zákona o hospodaření energií, budou pro bytové domy o velikosti nad 1 500 m2 energeticky vztažné plochy vypracovány „Průkazy energetické náročnosti budov“, a to nejpozději k 1. 1. 2015. Jedná se většinou o domy s více než čtyřmi nadzemními podlažími nebo o domy o více vchodech.

Průkazy energetické náročnosti budov poté budou sloužit k prodeji či pronájmu nemovitosti (bytu, garáže apod.)

Další pořizování průkazů pro domy s menší energeticky vztažnou plochou (1000 – 1500 m2) bude dle zákona zajištěno až k 1. 1. 2017.

Všechny vypracované průkazy budou založeny na provozní správě SBD NH u dokumentace domu.

 

5. Nabídka pronájmu místnosti v budově družstva

SBD NH nabízí k pronájmu 1 místnost (kancelář) o velikosti 14,88 m². Místnost se nachází v budově na adrese Na Výspě 10, Ostrava-Výškovice v prvním nadzemním podlaží.

Rozměry místnosti:

Kancelář                     cca 4,0 x 3,7 m                       14,88 m²

Cena: 400,- Kč/m²/rok.

Místnost je prázdná a k dispozici okamžitě.

Kontakt pro zájemce: sekretariát ředitele, tel. 596 740 247

 

6. Směrnice S 205 Poplatky za úkony

Družstvo provádí v zájmu svých členů úkony, za které stanovuje jednorázové poplatky tak, aby uhradilo náklady s touto činností spojené. Poplatky jsou včetně DPH.

Jednotlivé druhy úkonů a výše poplatku:

Poř. číslo Druh úkonu Částka v Kč
1 administrativa spojená s převodem družstevního podílu nebo i části družstevního podílu:
a) pro rodinné příslušníky - přímá linie
b) pro rodinné příslušníky - ostatní
c) na cizí osobu - dle zákona o obchodních korporacích

600
1 200
7 000
2 podání žádosti o souhlas k přenechání části družstevního bytu k užívání jiné osobě a při přenechání družstevního bytu nebo jeho části k dočasnému užívání jiné osobě
2 500
3 zápisné 200
4 základní členský vklad 500
5

příspěvek nebydlících (úhrada nákladů spojených s činností pro nebydlící včetně činnosti pro bydlící členy, kteří žádají o nové řešení bytové situace)
- úhrada do 28. 2. příslušného roku - 1x ročně



2 000
6 administrativa, která se vztahuje k družstvu po rozvodu manželství na základě pravomocného rozsudku o majetkovém vyrovnání
300
7 a) administrativa spojená s převodem dědictví na základě pravomocného rozsudku v rámci společného členství
b) administrativa spojená s převodem dědictví na základě pravomocného rozsudku - ostatní
100
600
8 administrativa spojená se změnou vlastnictví družstevního podílu nebo i části družstevního podílu darováním 600
9 podání žádosti o udělení souhlasu k provedení stavebních úprav v bytě menšího rozsahu, ke kterým není třeba projektová dokumentace
400
10 podání žádosti o udělení souhlasu k provedení stavebních úprav v bytě většího rozsahu souvisejících se změnou dispozice a kde je nutné doložit projektovou dokumentaci
1 000
11 poplatek v případě dodatečného schválení nepovolené stavební úpravy 6 000
12 dodatečné schválení nepovoleného pronájmu 6 000
13 dodatečné povolení osazení satelitu a podobných zařízení 600
14 vyhotovení duplikátu členského průkazu, rozhodnutí o přidělení bytu, příp. jiných dokladů vydávaných uživatelům bytů, které budou sloužit pro soukromé účely a ostatních potvrzení
100
15 administrativa spojená s vystavením upomínky 200
16 administrativa spojená s přípravou podkladů pro převod jednotky do vlastnictví člena družstva
a) garáže
b) bytu
c) řadového domku

1 500
3 000
1 500
17 podání žádosti o pronájem nebytových prostor 1 200
18 vydání ověřené kopie průkazu energetické náročnosti budovy včetně energetického štítku 1 000
19 vydání vyúčtování tepelné energie pro příslušnou jednotku za jedno uplynulé období 60
20 vyhotovení seznamu delegátů 400
21 vyhotovení seznamu členů družstva 900
22 vyhledávání dokumentů starších 2 let (za případ) 100
23 sepsání dohody o splátkách (vystavení splátkového kalendáře) 200
24 zajištění vyklizení jednotky 1 000
25 jednostranné vytištění a kopírování
- formát A3 - stránka
- formát A4 - stránka
- formát A5 - stránka

4
2
1
26 oboustranné vytištění a kopírování
- formát A3 - list
- formát A4 - list
- formát A5 - list

8
4
2
27 předání informací na CD 50

 

7. Výskyt štěnic v bytových domech

Bohužel, opakovaně se vracíme k tématu velmi ožehavému, ale stále více aktuálnímu, a tím je výskyt štěnic.

Přes veškeré informace podávané nejen v médiích výskyt štěnic narůstá. V mnoha případech se situace začne řešit až při „zamoření“ objektu, ne v počátcích výskytu. Důvodem je mnohdy ostych lidí přiznat, že se v jejich bytě takový hmyz objevil, nebo pouhá nezodpovědnost. Snaha jedinců do poslední chvíle likvidovat štěnice individuálně za pomoci různých nekvalitních či nevhodných hubících prostředků, které nemohou mít dlouhodobější účinnost, vede pouze k obtížně kontrolovatelnému rozšíření hmyzu. Výsledkem je neadekvátní finanční zátěž za zdlouhavou likvidaci.

Je nutné touto cestou všechny uživatele bytů upozornit, že nezodpovědný přístup je vlastně porušením zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, Občanského zákoníku a v neposlední řadě Stanov SBD NH.

Jak se štěnic zbavit?

Vždy postřikem provedeným odbornou firmou.

Otázkou je, jak dlouho se štěnice v bytě vyskytuje. Postřiky se provádějí v intenzitě a) ohniskový (výskytový), b) bariérový (má zabránit přelezu štěnic do bytu – postřik rohů, kolem zdí, zárubní, prahů, stavebních otvorů, bytového jádra). Jedná-li se o výskyt jednotlivých kusů, ty lze zlikvidovat postřikem. Postřik musí být opakovaný. V případě, že je štěnic mnoho, vytváří na místech úkrytu celá hnízda, a ta jsou velmi těžko likvidovatelná. I v případě provedení postřiků se stáhnou do úkrytů, kde dokáží čekat celé měsíce bez nasátí. V takovém případě je nutné byt monitorovat, provádět postřiky komplexně a opakovaně, dokud nebude zlikvidován poslední kus. Nedoporučuje se čekat na to, jestli znovu vylezou a opustí úkryty, ale likvidovat je systematicky postřiky tak, že doba účinku postřiků přesáhne dobu jejich schopnosti přežít bez hostitele. Bohužel, vše je chemie (a poměrně značně drahá), ovšem je nasnadě, co je lepší – nechat sát štěnice krev nebo vydržet a přenést se přes život v chemicky ošetřeném bytě? Často se stává, je-li byt ve vlastnictví někoho, kdo není ochoten nést náklady desinsekce, že se výskyt štěnic bagatelizuje. To je velmi ošemetné. Určitě se nejedná o drobný náklad, ale zanedbáním výskytu štěnic v jednom bytu může být zamořena podstatná část bytového fondu. Pokud zůstane jediný byt ve vchodě neošetřen, mohou být veškerá opatření a vynaložené prostředky naprosto zbytečné, štěnice se po nějaké době rozšíří do přímého sousedství, vchodu, domu, později se rychle roznesou do okolních domů, čtvrti.

 

8. Informace o převodech bytů a garáží do vlastnictví

Tak jako v minulých letech i v letošním roce jsme v souladu s požadavky našich členů - nájemců bytů a garáží realizovali převody těchto jednotek do vlastnictví nájemce - člena družstva.

Na základě požadavků nájemců - členů družstva o převody bytů a garáží do jejich vlastnictví v roce 2014 připravilo družstvo v letošním roce celkem 715 smluv na převod příslušné jednotky do vlastnictví člena družstva - nájemce.  Po zaslání výzvy k uzavření smlouvy každému letošnímu žadateli, bylo ke dni 17. 10. 2014 uzavřeno celkem 241 smluv o převodu bytových a garážových jednotek do vlastnictví člena družstva - nájemce.  Zbývající část oslovených žadatelů o převod se rozhodla posunout termín převodu na pozdější dobu. 31 zájemců dosud družstvu neodevzdalo jimi podepsané smlouvy.

Stavební bytové družstvo tak ke dni 17. 10. 2014 převedlo do vlastnictví celkem 4 466 jednotek, z  toho 3 801 bytů a 665 garáží.

 

9. Program Výhoda

Díky dlouhodobé spolupráci SBD NH, pojišťovny Kooperativa a společnosti RENOMIA je možné využít zajímavé nabídky pojištění domácnosti v rámci Programu VÝHODA, která je určena všem členům družstva SBD NH a jím spravovaným subjektům, tedy družstevníkům, vlastníkům i nájemníkům.

Chcete-li změnit stávající pojistku či nemáte-li svoji domácnost (vybavení bytu) dosud pojištěnu, protože se vám nabídky pojišťoven zdály příliš drahé, pak se můžete zapojit do Programu VÝHODA.

Program VÝHODA umožňuje využít:

- až 30% slevu z ročního pojistného pojištění domácnosti, rekreační budovy (chata, chalupa atd.) či rekreační domácnosti po celou dobu pojištění;
- poukaz na 300 Kč, kterým v prvním roce pojištění lze snížit pojistné u pojištění domácnosti, rekreační budovy a rekreační domácnosti;
- slevu až 25 či 35 % u pojištění motorových vozidel (havarijní pojištění i „povinné ručení“) podle typu pojištění.

Zapojení do Programu VÝHODA je jednoduché. Navštívíte nejbližší kontaktní místo pojišťovny Kooperativa, případně můžete kontaktovat svého poradce, spolupracovníka Kooperativy, uvedete svoji adresu a iniciály družstva SBD NH a automaticky vám budou nastaveny podmínky Programu VÝHODA. Dále pak můžete uplatnit poukaz na 300 Kč na vámi vybraný pojistný produkt (pojištění domácnosti, rekreační budovy a rekreační domácnosti). Poukaz lze bezplatně stáhnout na www.programvyhoda.cz, kde se také dozvíte další podrobnosti o nabídce pojištění.

V případě zájmu si na kontaktním místě (Zámecká 41/2, 702 00 Ostrava, paní Ing. Martina Haladejová, tel.: 605237910, e-mail: mhaladejová@koop.cz) můžete domluvit návštěvu pojišťovacího poradce i v pohodlí vašeho domova.

 

10. Úpravy nájmů a zálohových plateb k 1. 1. 2015

K 1. 1. 2015 dochází k úpravám nájmů a zálohových plateb, a to na základě předpokládané úpravy cen jednotlivých služeb a dodaných energií. U jednotlivých středisek je úprava propočtena zvlášť podle spotřeby a nákladů příslušného střediska. Zálohové platby pro teplou užitkovou vodu a studenou vodu (tj. vodné a stočné) a zálohy pro ÚT (ústřední vytápění) jsou upraveny dle individuální spotřeby uživatelů.

Veškeré zálohové platby včetně těchto „individuálních“ jsou po schválení shromážděním vlastníků pro daný kalendářní rok neměnné.

U nákladů na opravy a údržbu (jak na společné části domu, tak i jednotky) se vycházelo z předpokládaných oprav v roce 2015, které byly projednány na shromáždění vlastníků jednotek (společné části domu) a s výborem samosprávy, popř. na členské schůzi samosprávy, a zároveň z výhledu pro příští léta (generální opravy rozvodů vody, plynu, elektřiny, výměny výtahu, zateplení obvodového pláště, fasády, střech apod.), aby příslušná střediska měla na velmi nákladné opravy finanční prostředky.

Přehled vybraných cen energií a služeb v roce 2015 bude uveden ve Zpravodaji SBD NH v roce 2015 po obdržení všech cenových ujednání od jednotlivých dodavatelů energií a služeb.

 

11. Upozornění na používání termostatických ventilů na ÚT

Byt je určen k trvalému bydlení a ze zákona z užívání bytu plynou povinnosti, mezi které patří například nutnost řádně temperovat byt tak, aby nedošlo k ohrožení tepelné stability objektu (minimální teplota vnitřního prostředí bytu 16-18°C). Nepříznivé následky pro stavební konstrukci domu (bytu) a zároveň i neoprávněný prospěch uživatele bytu na úkor svého souseda vznikají při podkročování těchto minimálních teplot. Prostupy tepla (chladu) ze sousedních místností mají za následek vyšší spotřebu tepla pro vytvoření tepelné pohody pro takto okolím podchlazovaný byt. Takový byt tak doplácí při úhradách za teplo na souseda, protože mu hradí předané teplo z důvodu nižší teploty v jeho bytě než je vyhláškou č. 291/2001 Sb. předepsaná teplota 20°C.

Pokud se jeden uživatel snaží dosáhnout co nejnižší úhrady za teplo, je to vždy na úkor ostatních.

Teplotní poměry na vnitřní stěně bytu, zejména nízká povrchová teplota vnitřního povrchu stěny, může být příčinou kondenzace vlhkosti a výskytu různých druhů plísní.

Uživatelé bytů mohou předcházet nepříznivým vlivům a přispět k tepelným podmínkám a celkové tepelné pohodě v bytech panelových domů svým chováním a nastavením termoregulačních ventilů tak, aby udržovali teplotu v zimním období minimálně na 20°C. Je třeba si uvědomit, že termoregulační ventil reaguje na teplotu ve svém bezprostředním okolí, to znamená, že v jeho okolí musí být dostatečný prostor bez různých krytů, stolů nebo i záclon. Je důležité teplotu v místnosti udržovat nastavením termoregulačního ventilu na zvolenou teplotu a minimálně s ventilem manipulovat, tuto teplotu si ventil udržuje sám.

U uživatelů bytů se v posledních letech rozšířil zcela mylný mýtus o úspoře energie tím, že při větrání vypínají termoregulační ventil, je to omyl. Větrání má probíhat krátce a intenzivně 2-4 minuty několikrát denně. Při tak časově krátkém období radiátor nevychladne a ventil není třeba zavírat.

V některých případech nadměrné větrání a uzavřený ventil za velmi nízkých venkovních teplot způsobí havárii topného tělesa, kdy velkým rozdílem mínusových venkovních teplot a povrchu radiátorového tělesa dojde k jeho prasknutí.

Další zaužívaný omyl je vypnutí radiátoru v některé místnosti, výsledek je snížení teploty v okolí odstavené místnosti a zvýšení spotřeby tepla ostatních radiátorů.

Velmi vážným zasahováním do otopné soustavy je úplné uzavírání ventilů na radiátorových tělesech, například v ložnicích a kuchyních, kdy dochází k omezování funkčnosti otopné soustavy a k částečné nebo úplné degradaci instalované regulační techniky v celém objektu, projevující se zpravidla nežádoucími jevy jako je hluk a klepání. Těmto nežádoucím jevům se můžeme vyhnout, když si uživatelé bytů uvědomí fyzikální zákony a nebudou uzavírat (vyřazovat) termoregulační ventily na 0, ale pouze utlumením sníží teplotu v bytě nebo místnosti max. o 2-3°C v době své nepřítomnosti v bytě.

Je mylné se domnívat, že při odchodu do práce nebo mimo byt, necháme byt chladnout více než 8 hodin a po příchodu otočíme hlavici a nastane teplo, tak to nefunguje, je to právě naopak. Vychlazený byt spotřebuje daleko více energie, než dosáhne přijatelných tepelných hodnot.

Byt je ekonomicky úspornější udržovat v tepelném režimu, to znamená nechat termoregulační ventil pracovat tak, aby plnil svou funkci a v zimním chladném období nevypínat.

 

12. Větrání bytů

Snaha o energetické úspory, výměny oken, zateplování objektů a termoregulace kromě mnoha pozitiv opakovaně přináší i  negativa v podobě rosení oken, výskytu plísní apod. Důvodem ovšem v naprosté většině případů není vada stavební konstrukce, ale bohužel nepřizpůsobení uživatelského režimu novému stavu.

Domy po výměně oken a zateplení obvodového pláště sice dosahují více tepelných úspor, ale jsou podstatně méně přirozeně větrány. V podstatě zmizela samovolná infiltrace původními netěsnými okny, přidáním vrstvy tepelné izolace na fasádu se významně posunul rosný bod, vnitřní prostředí bytu a přísun čerstvého vzduchu je přímo závislé na vůli a chování uživatelů  bytů.

V bytech bývá většinou daleko horší kvalita vzduchu než venku. V uzavřených místnostech se při pobytu několika lidí hromadí kysličník dusíku a kysličník uhelnatý.  V obydlených prostorách je ve velkém množství produkována také vodní pára. Stále bohužel převládá starý zvyk okna v chladném počasí v podzimním a zimním období neotevírat v podstatě vůbec. Vzduch v místnostech je pak přesycen vlhkostí a zplodinami dýchání, vaření atd. Vysrážená voda se usazuje na chladnějších místech stěn, v rozích u oken, u parapetů a projevuje se ve formě vlhkých map a na sklech stékajícími kapkami vody. Jedná se o vhodné podmínky pro vznik plísní.

Větrání ve své základní podstatě zajišťuje výměnu vzduchu ve vnitřních prostorách budov a pro lidi má kvalita vnitřního prostředí zásadní vliv na jejich zdraví. Kvalita vnitřního vzduchu významně ovlivňuje výskyt alergií, nemocí dýchacích cest, ale i další parametry vnitřního prostoru. Pokud není v budovách nadměrná vlhkost a je zajištěn dostatečný přívod čerstvého vzduchu, riziko onemocnění se zásadně snižuje.

V závislosti na požadovaných úsporách energií a snižování produkce CO2, dosahuje vzduchotěsnost nových i zateplovaných staveb takových parametrů, že přirozené větrání infiltrací netěsnostmi oken, dveří, ale i skrz zdi, je neúčinné. Zatěsněním vnějšího pláště, často v souvislosti s jeho zateplením, vzniká problém nedostatečného větrání, zvýšeného výskytu vnitřní vlhkosti, doprovázený růstem plísní a koncentrace CO2 a celé řady škodlivých toxických látek. Plísně viditelně poškozují stavební konstrukci a vdechování jejich spor je nebezpečné pro lidský organizmus. Dlouhodobě prováděné výzkumy prokázaly přímou souvislost mezi zdravotními problémy lidí a nedostatečným větráním.

Cílem větrání je, mimo přívodu vzduchu pro dýchání, i snížení koncentrací škodlivých látek pod jejich dovolené expoziční limity.

Normativně je doporučeno, aby v době pobytu osob byl zajištěn přívod čerstvého vzduchu v množství 25 m3 na osobu za hodinu.

Pokud nechcete plýtvat teplem, nevětrejte průběžně, ale nárazově a přibližně po dobu 5 minut. Vzduch je nutné vyměnit kompletně. Největší chybou je větrání vyklopeným křídlem nebo otevřenou mikroventilací po celý den. Tím na jedné straně uniká teplo, ale vzduch se nikdy nevymění. I zařízení bytu - záclony, koberce, omítky, malby atd. do sebe absorbují volnou nadbytečnou vlhkost a postupně degradují. Nový studený vzduch po vyvětrání, který se v místnosti ohřívá, má dobrou schopnost takovou vlhkost pojmout.

Sledujte proto teplotu a vlhkost v bytě a nastavte si režim tak, aby vzduch v místnostech byl vhodný nejen pro vaše zdraví, ale i pro kvalitu stavebních konstrukcí.

 

13. Jmenný telefonní seznam SBD NH podle oddělení

 

Automatická spojovatelka:  596 763 001, 724 285 254, 602 531 139

V případě znalosti klapky konkrétní osoby spojení funguje vytočením přímé linky a následující klapky:

Přímé linky:   596 763 0xx - dle níže uvedených dvojčíslí

viz. telefonní seznam

 

14. E-mailové adresy

 

viz. e-mailové adresy

 

 
Jménem představenstva družstva,
kontrolní komise, jménem svým
i jménem všech zaměstnanců družstva
přeji všem našim členům
klidné, spokojené a pohodové
prožití vánočních svátků.
Do roku 2015 přeji mnoho štěstí,
zdraví a úspěchů v životě.
Ing. Lubomír Šebesta
ředitel družstva

 

V Ostravě, listopad 2014

 

 

Úvodní stránka ] Nahoru ]

Připomínky, komentáře a dotazy k těmto www stránkám směřujte na: palicova@sbdnh.cz
Copyright © 1999-2017 Stavební bytové družstvo Nová huť
Poslední aktualizace: 26.06.2017